2013年8月31日星期六

Elder 觀點

之前推介過 Dr. Alexander Elder 的著作 <走進我的交易室> (英文:<Come Into My Trading Room>),當中有些觀點好適合散戶們用作反思。

藍色段落是書中的節錄

當市場沒有發出明顯的買進或放空訊號,許多新手會開始瞇着眼看螢幕,想找出它來......你得耐心等候這種訊號現身,而不要在市場沒給你任何訊號時,硬要進場交易。業餘交易人尋求挑戰,專業交易人則尋找能輕鬆獲利的交易......

專業人士將賭博視為工作,不斷計算概率,只有數字對他們有利時行動。相反的,輸家總是心癢難耐,輕率出手,玩過一局又一局,在半生不熟的系統間轉來轉去......

有時要學會:doing nothing is actually doing something,不要妄想賺盡每一段細小波幅,因為根本沒有人能夠做到,只有等待有較佳值博率時才進場,有錢就身痕是注定做輸家 ^^

長期而言,股票價格是由基本面價值 (尤其是盈餘) 所驅動,但著名經濟學家和精明選股高手凱因斯 (John Maynard Keynes) 潑我們一盆冷水:「長期而言,我們都死了。」......

任何市場的基本準測都是「買賤不買跌」,千萬不要買節節下跌的股票,即使它看起來相當便宜。如果你喜歡它的基本面,請用技術分析確認它的趨勢是否上揚......

請避免採用「老師式」的長線投資論,去麻醉自己不斷加注買入下跌中的股票,然後死牛持有,我聽到不少散戶的口頭襌是「我不介意長線持有某股票」,但長線的定義是多少年期?三年、五年、十年、二十年?你真的肯定三五年後股價會回升?你有本錢等一隻股票等十年嗎?柴九金句:「人生有幾多個十年!」^^

由於市場從絕大多數人那裡掏錢、付錢給幫忙維護的人,剩餘部分再交給精明的少數人,因此,絕大多數人一定賠錢。所以你可以百分之百肯定:不管絕大多數交易人做甚麼、相信甚麼、說甚麼,都不值得去做、相信和說。你必須和群眾保持距離,才能成功......

令我想起樓市,97 年人人去買樓,結果齊齊死。有些好彩能夠不斷供而崖過整個下跌週期,卻在 05-06 年樓價有起色時脫手沽出。我有不少舊同學,這兩年都堅信買樓才能發達 (他們當然也是這兩年才開始投入市場),有些人現時供緊兩三層樓。但我不禁問,樓市是這兩三年才開始升的嗎?過去從來無升過嗎?點解你老豆、你阿爺無靠炒樓而發達呢?佢地無發達,唯獨你能夠發達,而同你有相同諗法的人,今時今日有十萬九千七,你們可以全部發達了,咁世上就無窮人 ^^

你最少需要成功交易股票或期貨一年,才適合碰選擇權。如果你是市場新手,千萬不要拿選擇權取代股票。不管你交易帳戶裡的金額多低,務必找到一些股票,學習交易它們......

Again,新手唔好諗住一朝發達,必須由買正股開始學起,期權、窩輪、牛熊證不要碰 ^^

酗酒者和輸家都閉着眼睛過生活,兩者都上癮成癖......我告訴酗酒者,他們下星期可以繼續照常飲酒,但是要將每一次都記錄下來,下次回診將紀錄帶來......沒有一位酗酒者能寫日記超過數天,因為寫那些日記,就好像照鏡子,會減低衝動行為的樂趣。今天,當我要賠錢的交易人記錄他們的交易情形,許多人也會不高興......

你的目標有兩個:賺錢和學習。不管賺錢或輸錢,你都必須從一筆交易學到知識,明天才會成為更好的交易人......

每位專業交易人都知道自己的優勢,但問業餘交易人,他肯定一臉茫然。不知道自己有甚麼優勢的人,一定沒有任何優勢,而且會賠錢......

筆者從前也懶於寫筆記,以及檢討自己的交易,尤其是之前的交易大多數蝕錢的話,更加不想去重溫,只想立即忘記當無事發生過 ^^''''。但這絕對不是成功交易人應做的事,我們應該要細心檢討每一筆交易,從中可以學習到好多。你要檢討過去,才能知道目前自己的優點和缺點是甚麼,保留優點改掉缺點,才能夠進步 ^^

------------------------------------------------------------------

這兩天我只看指數和成交量,沒有細看個股,港股和美股兩地都未有明確見底訊號。港股是上落市我不太有期望,我反而更加尊重美股發出的訊號,因為美股長線走勢仍然是 Uptrend,如果美股能夠發出 follow through day 的見底訊號,再重拾升軌的話,連帶港股都不會太差。相反美股一日未調整完,港股要大升則好有難度。

留言區有舊同學問及一些網頁發出的技術訊號,我個人就不會睇。我只會用週線圖去觀察技術形態,如 Cup with Handle、雙底、頭肩底等等,必須以週線圖去睇,另外也要細看之前的打底過程中有沒有強者收集的訊號,這個能從觀察成交量可以得知。

本港財經雜誌或網頁所講的技術形態,大多數都是無效。大家不妨睇睇一些財經雜誌,求其在日線圖中劃出一條只維持了幾個交易日的直線,就叫上升軌,又或者在日線圖中橫誇不夠一個月的小型頭肩底等等,這有幾準?你們自行評斷喇 ^^

技術分析從前在香港根本不流行,財演從前只會講基本因素。但近來由於外國流行技術分析,所以香港財演也要跟風,分析基本面之餘,也會講一些技術走勢。但我看來真正看得懂技術形態的,真的無幾多個。例如 Cup with Handle 你不能只看它的形狀了事。

我現時還看到好多推介某股票出現 Cup with Handle,是由一個跌浪的最低點,直接開始劃一個圓底就話做緊 Cup,其實只要細看 <How to Make Money in Stock>,就會知道 Cup 型的第一步,不是那個 U 型的圓底,而是 U 型之前必須要有一波 >30% 的強勁升勢。

如對技術形態有興趣,可以參考外國書籍,我個人認為 Cup with Handle 和頭肩底比較有效用,這些在 William O'Neil 的 <How to Make Money in Stocks> 中都有講及,Cup with Handle 更加是解釋詳盡,他會講清楚打底之前有強者進場的蛛絲馬跡,以及解釋結構是否緊密,請務必不要跳過這些部分,否則你只習慣性睇到一個 "形狀",但睇唔到背後的結構。

141 則留言:

  1. 回覆
    1. 前時能順利避開3月的插插, 都是靠近年的紀錄數簿,
      下月起再紀錄詳細些,隨時以作自省 ^^

      刪除
    2. 好就聽你講 如跌穿2.2元就止蝕 等佢下次升穿返2.2元就再買返

      刪除
    3. 其實週五理應早處理了, 那會可以任賺20%的要倒賠入肉才打>_<

      如你真是平均2.27 (1注是2.2x, 加注是2.3x), 那到加注位前我會巳應全打了>_<

      刪除
    4. 最後多言一句,如196真是穿2.2元, 我驚你有冇 market 盤打個掣 >_<

      刪除
    5. 在我而言如輸唔入肉 就當交学費 幾個%點都會睇清楚先決定

      刪除
  2. 達兄上文我给力
    我最深刻的賽後檢討是我剛開始炒股時 一衝入出就贏近50%本來好好 点知後來開始跌 當時不知所措 想沽出因為只是賺少左 還未輸 点知在我想沽出前 下午股市出現大V反彈 原來内地話港股直通車快開 之後升上3萬点 自己嬴近倍 再開始下跌時心裏總是想着直通車 現在只是調整 回報開始回落 直到有一天温總講直通車取消 當時還是嬴20% 心想利好預期落空 但好似已跌左唔少 都係唔沽 結果熊市來了
    本來港股要跌 直通車救左佢 但冇左自己還未意識到利好預期已变左

    回覆刪除
    回覆
    1. 真心的要留意下 196, 會否再跌多天??
      週一應當會到了你應止蝕/止賺價了,
      是否如此處理,就看你處理的手法了 ^^

      刪除
  3. 7叔 ^^

    達人兄這編文正 !

    回覆刪除
  4. 回覆
    1. 又輸,有無咁多錢輸呀?你係超級富豪 ^^

      刪除
  5. 请問 How to make money in stocks有冇中文版?

    回覆刪除
  6. 官方PMl升到去51 是否代表中國經濟已走出低谷

    回覆刪除
  7. 我都要多D review trading. 我有時看圖都太著重型狀而忽略細節。

    回覆刪除
    回覆
    1. 看成交量,真金白銀是最有力證據 ^^

      刪除
  8. 達人 Sir, Louis兄 Cash 兄Kelvin兄, 瑞奇,Ivan, Edward, 小K兄及
    各大大早晨! ^-^

    冇貨, U番張博早餐先^^


    成交 名稱 買入量 沽出量 價格 時間 指示# 狀況 外部指示# 來源
    HSIU3 恆指 2013-09 1 21650 2013/09/02 09:14:01 1575 已成交 F3CD33E8:F4D3C253 CO

    回覆刪除
    回覆
    1. 瑞奇處男作成功^^
      好彩我都跟左40^^

      刪除
    2. 今日開局好似暫升 200 幾,出去食個早餐以及做下 GYM 先,下午睇下是否 follow through day,一切要睇成交量喇 ^^

      刪除
    3. CAPMO大大早晨!各大大早晨!
      瑞奇處男作係咩東東??

      刪除
    4. 瑞奇處男作22800 call option @41, now 96

      刪除
    5. 開局 300 幾,睇下今日 keep 唔 keep 到,603 又跌,袋鼠尾打不成? 打得成我都考慮下 ^^'''

      刪除
    6. 一開市就來個夾淡倉

      刪除
    7. 今局ALLIN U咗9張大期,已平

      刪除
    8. 美期夾嘛, 早夾月初先高.. ^^

      刪除
    9. Martin 兄一棍哂番來了^^
      賭近80萬元大期, 真大户,好博噃^^

      刪除
    10. 成交量細的日子,好倉淡倉都巧危險,隨時被夾死

      刪除
    11. 所以我冇膽期過幾日了, option 就冇所謂^^

      刪除
    12. 處男作快D上來幫手呀, 加唔加??^^

      刪除
    13. 9張=900萬貨, 現貨控好才好咁單邊 ^^

      刪除
    14. Capmo兄及各大大早晨!剛沽了@115,賺少好多

      刪除
    15. 我志在開過好頭,開紅盤先^^

      刪除
    16. 處男作勁!!!我都剛食了件, Thanks!!!^^

      仲有2件^^

      刪除
    17. 128 再走件, 剛平了期, 衹剩番件看多陣^^

      刪除
    18. K 哥, 佢一講處男作,我知勁了^^

      刪除
    19. 想問capmo兄係一次過買三件定今日先加兩件?想問少少操作心態,capmo兄沽完的話答下我呀,唔該^^

      刪除
    20. 3件都係6k 噃, 1次3件都唔多啦^^

      刪除
    21. 今早衹能U大期, call option冇成咁快, 真話我都唔知佢咁勁!!

      刪除
    22. 瑞哥有何指示, 我巳跟你冇哂了^^

      刪除
    23. Martin 兄又咁快開淡?? 玩蛇腰^^

      刪除
    24. 咁又係,我都係小試牛刀,火喉未夠!
      K哥見笑了,幸運成份多,無技術可言^^

      刪除
    25. Capmo大大早晨!各大大早晨

      刪除
    26. 講笑啦capmo大大,你先係一代宗師,我二打六來咋,邊有指示呀>_<

      刪除
    27. 瑞哥射住呀,我跟你揾個早咋^^

      刪除
    28. 小K 哥唔係處男作都一樣咁勁!!

      刪除
    29. 我玩左1年到喳option
      仲要同capmo大大學野!

      刪除
    30. option 我都係, 期就 n年了>_<

      刪除
    31. haha 叫達人SIR開返個option whatsapp交流group啦XD

      刪除
    32. option 我一定要跟你揾食了^^

      刪除
    33. 但玩期唔好咩capmo大大?
      期權多左好多野要考慮

      刪除
    34. 每樣都有利弊, 中就勿都好^^

      刪除
  9. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  10. 大市急升, watch list 竟有9件紅幾件黑, 得半升,
    好彩冇>_<

    回覆刪除
    回覆
    1. 亞爺係咁回, 股仔係咁回多, 又紅多D, 超半了 >_<

      刪除
    2. 我都差唔多, 紅多過黑; 個市唔知升咩 !!

      958, 1623 真 tricky !!
      走左真係唔好入返;

      刪除
    3. 各位早晨!

      今日大市無厘頭反應咁大?美期升又唔算真係好勁,A股更不用提,又遇到了市升細股不升的難玩局面了>_<

      刪除
    4. 今日無留意個股,單睇大市好似又 OK ^^

      刪除
    5. 好認真想星期想range trading牛黃丸,但本太大唔划算

      刪除
    6. 安芯都係買貴左,一啲都唔安心,沽左先

      刪除
    7. 係咯, 我排23.6冇, 改高23.9都冇>_<

      刪除
    8. 見到啦,以為有人冒認你

      刪除
    9. 此留言已被作者移除。

      刪除
    10. 此留言已被作者移除。

      刪除
    11. 無呀,今日集中沽安芯和long 23000,但都成唔到

      刪除
    12. 安芯做左,long23000做唔到

      刪除
    13. 都想買703, 但做唔到>_<

      刪除
    14. 嘩,打心口呀,收87做唔到>_<

      刪除
    15. 86 你的?? 我等82-84更都冇了^^

      不過有時追得到也未必好, 所以尾我都冇追, 貨都係 ^^

      刪除
    16. 不是呀,我排70做唔到,我無追呀!初哥廢事心雄咁博啦

      刪除
    17. 你都貪心了,又低2成??^^
      不過做到70即要回番過佰都似^^

      今日尾收唔到 call,
      但臨尾我卻收左2件20600的put,
      又要放低6K 做釘>_<

      刪除
    18. 我都有睇PUT呀, 但我睇20200, 敏感度當然差D, 我都係睇多..

      刪除
  11. 早晨 Martin兄 贏左恭喜 但冷靜點 睇清楚才做第二個決定 財不入急門

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都同意, 係少少好啦. 今日巳過哂位, 唔會即日回了, 係就出大事了^^

      刪除
    2. 終於明白為何Martin兄上落咁大了, 我平時都只敢玩細期^^

      刪除
    3. Ivan 兄, 你D細期都近40元點, 幾件一D都唔細噃^^

      刪除
    4. 想問下玩期同牛熊有咩分別? (除左打把)

      刪除
    5. 打把就係最大分別^^

      講真, 牛熊係D庒想出厘俾D散户死既工具 >_<
      有足銀, 上期, 驚D, 期權當買保險^^

      刪除
    6. 期巳是賭大左既百家樂, 牛熊係賭大左既21點, 爆左死先^^

      刪除
    7. 期流通大買賣易d,价差窄d,交易時間長d,又無牛熊的溢价波動風儉,壞處當然是可輸無限,過夜過周未遇上黑天鵝就大擰樂

      刪除
    8. 買期上都有限既, 最多=0 ^^

      不過除非次次買即死牛熊,
      如習慣買600-800的,風險都好易中,跟住彈番眼光光^^

      其實量力而為唔好 all-in 最緊要, 死左痛下唔洗真係死就好了.^^

      刪除
    9. 期權無輸極都有上限 ^^

      刪除
    10. long就有限,但時間往往係最大既敵人

      刪除
    11. Martin 兄: 果然係超級大戶,all in show hand 咁猛 ^^

      刪除
    12. 此留言已被作者移除。

      刪除
    13. 原來874改左叫白雲山XD

      刪除
    14. 今年正股冇肉食, 上上落落埋單都係輸少少, 反而牛熊就10次中6次, 次次都係跌市買少少黎 hedge 下咁, 咁先令到YTD仲係正數, 死好命 ^^"

      刪除
    15. 我的YTD都係得1%,希望最後一季來個單邊升浪

      刪除
  12. 市場資金似在流走多點

    回覆刪除
    回覆
    1. 何解?今日好忙無乜留意,剛睇好似有近 300 億,成交好似唔錯

      刪除
    2. 朝早幾好,但全日卻衹得 552.68億 >_<

      刪除
  13. 總之心雄做決定好易出事 平常心 睇野會清晰点 投資是終身大事

    回覆刪除
  14. 今日痕指....陰陽怪氣, D水好似只係湧入指數股ONLY...2,3線就唔多郁..個市月黎月難玩.

    回覆刪除
    回覆
    1. 半日成交有成300億多, 你話佢差又唔係, 話佢市旺又唔係...真係都唔知係你玩佢, 定佢玩你囉.

      刪除
    2. 好方向諗, 先升藍籌, 再到二三線
      旺就一定唔係, 但市底唔算差囉~

      刪除
    3. 我都希望係咁,

      係呢, Eric兄,

      你有冇留意到 上A 上星期五交成大增,

      可惜係 上A 唔係大升收市. 唔係我實學Martin兄一樣, ALL IN~!! 哈~

      刪除
    4. 冇啦~~ 我地呢 d 打工仔, 忙起上黎迫住全日唔睇市...
      上A 同港女都唔算太co-related, 都係睇下就算
      大成交又冇大升, 唔通又係烏龍盤 @__@???

      刪除
    5. 都唔係嫁, 上A 支旗扯行D,

      HK都起碼起到半旗先.....>_<

      HK冇左偉哥真係咩都做唔成...唉...

      刪除
  15. 飛碟回左10天線加左
    再飛高D唔該!!!!!

    回覆刪除
  16. 港股升近唔少 是追近上月尾的過份下跌 短期方向未明 中線向好 九月影響因素多 打唔打丈 退唔退市 日本仔加唔加印銀紙 德國大選 内地還有冇國企大班落馬 如跌就買 如升多左就沽下貨

    回覆刪除
  17. 歐洲PMl又靚仔 似乎港股還有得衝

    回覆刪除
    回覆
    1. 希望聽日食住個勢再上, 再升的話, D 股仔唔跟唔跟始終都要跟

      刪除
  18. 2013年09月02日

    【on.cc專訊】聯交所股權變動資料顯示,中油燃氣(00603)於8月30日獲許鐵良增持2,600萬股,最新持股數目114,127萬股。


    30/8 有 ~20%買盤都係 fm 主席 !!

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。