2012年3月7日星期三

重傷

昨晚沒空出文,總結這兩天回報是 -3.96%,三天合共不見了 6% 以上的回報,剛好把 2 月份回報打回原形,又唔見左老婆兩年人工 ^^''''。昨天恒指大跌以及二三線股大洗倉,今天恒指繼續跌,低開接近 300 點後見有買盤托住,曾經一度收窄至 100 點以下,但下午又跌過,全日跌 178 點 成交 789 億。雖然比開市跌少了,但不是 V 型反彈不算強力的低開高收。但有部分細價股已經開始止跌。

前天開始沽了一些貨,把現金提升到 21%,但昨天洗倉之下仍然超級重傷,可見前天的撤退不夠狠,今天早上回到公司把短線倉內股票全部沽出,只留下中長線倉的持股,之後打算不再分長短線,而是以每一隻股票的特性去設定何時止蝕何時沽出,以免被掛着 "中長線" 的名義所累,影響到對走勢開始轉弱的觀察,以至不能及時在轉弱初期沽出。好似 2318 和 1398 走勢其實一早已轉弱,只怪自己反應得太慢。1398 早早已錯過了最佳沽出點,今日反而留下它。

昨天形勢最好的短線持股是珠江鋼管 (1938),昨天早上曾急升 4%,但有網友指出某派首領出文話要一注獨贏博升到 7 蚊後,股價升幅大為收窄,加上昨天成交急增,再破頂失敗,算是散水日。今早股價立即大跌 4%,追回昨天跌幅。

這兩天交易不在此一一列出,因為打字打到心軟,總之這三天沽貨多過買貨,只加注了數碼通 (315) 和電盈 (8)。目前持股如下:

數碼通 (315)          買入價 15.758         佔組合 7.13%
中銀香港 (2388)    買入價 20.111         佔組合 6.51%
神冠 (829)              買入價 4.435           佔組合 5.53%
電盈 (8)                   買入價  2.661          佔組合 5.37%
工行 (1398)            買入價 5.277           佔組合 5.00%

實物資產                                                  佔組合 5.44%
現金                                                          佔組合 65.01%

經過一輪大減價清貨後,組合變得更為簡潔,其實組合一直有個毛病,就是持股數量太多,如果大盤是上升幾乎所有股票都炒熱的話,基本上問題不大,因為不用怎麼管理。但當大盤開始不升而資金變得選擇性地炒細價股的時候,每一隻股票都要花不少時間去觀察管理時,持股數量太多就變得很麻煩。

本來分散持股可以分散風險,但今次遇上集體洗倉式下跌,持股多也不見得跌得少。而牛一下來的雞犬階升可能已告一段落,就算大盤今次跌不下去,資金也會開始審慎去追逐板塊,所以選股要更嚴格,要真正的價量互動,突破阻力,最好再配合一點盈利增長才買入,但選定目標後不妨注碼大一點,狠一點。

一年間流流長,只要有大量現金,不怕追不回利潤。以下是一些檢討。

---------------------------------------------------------------------------------




看指標股港交所 (388) 和 惠理 (806) 其實一早已開始動力不足,恒指二度衝頂時它們股價不動。另外恒指短期內兩次上破 21800 點失敗,以及短期內下試了兩次 20天線,早前巨大裂口的頂部是重要阻力未衝破 (即未能成功完全補回裂回並企穩其上),這些等等都是利淡訊號。

如果由 2007年11月牛市高位和 2010 年 9月第二次牛市高位畫一條下降軌下來,現時恒指也未升破,阻力就在不遠處。歐洲加大救市資金,遠超市場預期,但當晚歐股沒有反應。中國減 RRR 後港股未見特別興奮,以及兩會開幕等等,都是值得注意的問題。最好也配合澳元的升勢等等。

當然馬後炮地回顧必定會發現問題多多,但這些畢竟不是突生事故,如果及早發現這些問題而提高警覺性,當大盤開始下跌時就能快速回應了。如果說上星期五就應該減持,必定是騙人的,因為上星期五才第二度上街 21700 點,當天細價股升勢十足,未見有轉弱跡象,當天衝不破 21700 點不代表下星期一不會衝破,所以當時的確無理由撤退。

但如果能提高警覺:"假如這一次又衝不破的話.....",就會在本週一指數下跌,而二三線股開始出現大幅度下跌時,能夠及早大手減持股票,的確可減少這兩天的損失。所以我認為最佳的撤退點是在本週一的早上。

不要以為事後孔明得個講字,當時的確有網友 (如 Cash 兄和 Capmo) 能在當天早上大手減持股票,記得 Cash 兄把現金增至 4 成。筆者這一次反應太慢,沒有活用散戶應有的靈活性,假設之後發現沽錯了,其實可以隨時買回,這絕對是散戶的優點。

現在執筆時歐洲股市回升了少許,筆者也希望大盤能盡快回復升勢,可以快點補回股票享受升浪,這兩天金精火眼眅住有那些股票於跌市中異常硬淨的,將會是筆者下一輪的進攻點。

另外不忘說一句,多謝大家觀看此 Blog 以及積極在留言區發言,多點交流心得對筆者有極大好處,有好多靚股本來沒有留意的,經網友提起才去留意,有時發現是 "寶" ^-^。也希望留言區能幫到大家減壓,吹下水,整下笑臉公仔,快快樂樂過每一天 ^-^。

216 則留言:

  1. 謝謝,外圍回升中!希臘又未死得住!短期見底?
    歐洲放水比美國QE還多,熱錢遲早一到又炒上!

    回覆刪除
    回覆
    1. 中國可能見歐洲大印銀紙,學精左唔放水放得咁急,話唔定今次是慢牛,緩緩上昇!

      刪除
    2. 中國擺明想經濟增速回落, 所以不會一下子大量放水

      刪除
  2. 吹水:大把美女排隊做達人老婆,6%已經係老婆兩年人工,嫁俾你真係成世唔駛憂。
    附送笑臉公仔 :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 前日有人計過就算用最低工資計,達人的倉最少都有幾球!

      刪除
    2. 我係男人, 做唔到達人老婆, 只好做佢炒(股)友. :P

      ps. 下一餐飯, 識做...啦! :)

      刪除
    3. 我係女人,但達人sir有老婆,費事俾達嫂追斬,都係做炒(股)友好d >。<

      刪除
    4. 跟 Cup Sir 炒股好過跟我炒, 跟我吹下水好過 ^-^

      Panda 原來小姐, Sorry 好之前試過叫你做 Panda 兄? ^-^'''

      Louis 兄: 男人咪做兄弟 lor, 大家同埋有一隻貨都叫做四海之內的兄弟 ^-^ (315?)

      刪除
  3. 日線圖只十天的走勢嚴格來說並不算強而有力的雙頂。大舉清倉之前要考慮,現在是否牛市?若是牛市,downside 有幾多?有沒有反彈的機會?恒指三日連瀉千餘點(其實兩週前見21700已見了頂)是否有超賣情形出現?

    回覆刪除
    回覆
    1. Yes, no worry in bull market
      Bb chu

      刪除
    2. 今朝原來無睇之前的 post, Yes Cup Sir, 我會反醒

      刪除
  4. 達人 sir,

    Please be aware that you may be a little bit too sensitive on short term correction. As You sir advised previously, Cash level should only be 30% at maximum during bull market.

    Please don't get me wrong im not trying to be a smart ass. Please don't take offence.

    ^ ^
    Kan

    回覆刪除
    回覆
    1. yes, 我也很尊敬 You Sir 所以不時都會參考佢意見.

      其實今次也不是全部為清倉而清倉, 而是有大部分股票的確已到了止蝕位, 例如跌夠 8%, 或者失守 20天線等等, 暫時應該過份衝動而沽錯了的股票有 317, 其他都不算是過份衝動.

      刪除
    2. 除非升得很超買及大盤估值偏高,否則不用為突如其來的洗倉而減持得太過份。即使觸及止蝕位要沽出也可買入其他股票以免現金比重太低。

      昨天觀察到有好些強勢股止跌回升,感到市底穩定了一些,故不是太擔心。我周二及周三組合傷得很重,但幸好無被震走,今天組合也回升不少

      刪除
    3. You Sir 沽出 3337 的時機也很準, 之後狂跌盈警

      刪除
  5. 這三天基本上已把今年的回報收回 再檢討 再出發 ;)

    回覆刪除
    回覆
    1. 檢討再出發, 路會走得更輕鬆更遠 :)

      刪除
  6. 小弟也重傷 >_<

    by 志

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呢度留言的網友們,試問哪一位不是重傷!再跌多兩三日,恐怕要入ICU(重傷休養中@@)

      刪除
    2. Panda 姐 (妹?): ICU 係咪楊怡做主治醫生先, 係就唔怕入! ^-^

      刪除
    3. Panda會揀「一件頭」?:)

      刪除
    4. 一件頭唔錯 ^^, 以前覺得馬仔幾樣衰, 依家睇落去又型仔左, 人紅左係唔同 D

      刪除
  7. 今日組合上升0.4%
    cash level 31.2%

    我上星期六都有响chan sir度講我持有15隻股,太多了同怕如有比較大既調整出現,會好狼狽吓,所以打算星期一就減少持股至12隻以下,點知星期一開市無耐,溫總一演講,個市就突然大插百幾點,當時個"感覺"好強烈,調整"來料".立即沽貨,剩下大約7-8隻股,並買入315,6823等電訊高息股避險.下午見大市反彈無力,再入小量熊證對沖持股.
    上面表面上做得唔錯,可惜自己有點大意,有一部份持股應該要減持卻沒有行動,如809,67,493,903等等,原因係自以為有熊證頂住,就唔怕,睇吓先,結果就係令這部份損失擴大>_< 要檢討這種想法

    回覆刪除
    回覆
    1. 今次應是普通調整!星期一急插走了貨,星期二開市見唔對路就凊倉!見有點超賣無入熊是敗筆!之前曰線圖有指標背馳應先減倉,因值搏率細了,又一敗筆!舊年熊巿來臨前是一個個版塊咁洗,今次就一下破壞哂好多股的上升形態!不過今日唔似有大量資金買貨,後巿可能先反彈再下跌試支持位!

      刪除
    2. Cash 兄 ~ 真是強手, 服! :)

      刪除
    3. 匿名兄: 要整個調整結束才可知道調整幅度, 如果是牛二的中期調整可以大盤可以下跌 8-10%

      Cash 兄 ~ 真是強手, 服! :) x 10

      上一次李克仔訪港, 人都未走下午已經開始倒插, 送大禮的股 2388 倒頭下插, 我上次就好有 feel 下午已清走大部分貨, 第二日恒指大插. 今次溫總開幕詞後開始插, 我反應竟然咁慢, 抵打! >_<

      刪除
  8. 今日仲識升嘅股票有邊隻? 我先報料: 151, 315, 493, 515, 906, 3331

    回覆刪除
    回覆
    1. 大部分電池同汽車股都有升!

      刪除
    2. 其實都有不少, 昨天沽壓開始減弱

      刪除
    3. 昨天我8隻中有5隻都有升^^

      刪除
  9. Dont forget next king of stock 2198
    Bb chu

    回覆刪除
  10. 馬後炮之檢討自己錯誤: 太集中睇周線圖, 無乜細心睇日線圖, 如1555, 事後睇番, 日線圖已追緊圓頂.

    炒股真係幾孤獨, 又唔可以搵同事傾...

    回覆刪除
    回覆
    1. 多口說,見你這兩天四圍留言,似乎亂了陣腳,這才是大問題,倉位太波動,太大壓力,好容易出事,做錯決定,淡定有錢淨!

      -路人丙

      刪除
    2. 路人甲,

      慢慢來吧,今日之失,會是他日之得

      刪除
    3. 路人丙, Cash, thx for advice :)

      刪除
    4. 路人甲: 慢慢來吧, 總之回報不要太過波動, 如果發現倉位回報太過波動 (除非倉位真係好細, 只夠買兩隻股票), 要檢討是否持股太過集中, 如果倉位有 十幾二十萬而只集中於買兩隻股票, 我覺得是不夠分散.

      又或者是否所有股票都是同板塊或是同類, 以至不能分散行業的風險等等.

      刪除
    5. 星期一前, 我個倉都好分散, 不過大部分都係二三線股就真.

      刪除
  11. 華潤燃氣,維達國際會唔會係股王創52週新高 : )
    CDROM

    回覆刪除
    回覆
    1. 維達真有機, 非週期股估吾到牛市中都那麼強!

      刪除
  12. 達人兄,我投資成績也是一般,不過看到你的留言也很感慨,我只想說,看到達人兄在交易時段很多回應,就算不影響工作,也太貼市了吧,我97年初學投資也十分緊張,甚至朝早買下午沽而勁蝕,追強勢股的投資技倆玩了數年後終於放棄了,係05年重新入市,我同自己講買入股票要至少持有一年,之後已唔太介意股市波動,好似今年自己回報多少都仲未計,雖然我是極端例子不值學習,但我覺得達人兄可以把投資步伐放慢,其實你的中線組合概念不錯,實不用放棄

    回覆刪除
    回覆
    1. 熱錢主導,怕不怕股巿週期短了,牛熊轉得更快?

      刪除
    2. Manfred 兄: 因為我當投資是半職業的工作,所以貼市以及花大量時間不是太大問題, 問題是我股齡不是太高, 雖不算新手, 但也只是 "中手" 吧, 所以貼市以及花時間去研究走勢, 當中可以學到很多野, 就算最後賺不到大錢都無所謂, 累經驗較重要. 當然投資為賺錢啦, 所以目前把目標放低一點, 暫時 8-10% 年回報先, 到達成目標 (要睇三年以上的年複合) 然後再提升目標.

      我的中線概念有點轉錯思路, 應該按中線的走勢去決定中線的去留, 而不是盲目地以持有的時間長短去強制自己唔好止蝕, 所以我索性取消名義上的中線短線, 改以每一隻股票自己的特性去決定時間的長短. 例如 315 和 8 如果走勢沒有嚴重走樣, 我是放中線的.

      刪除
    3. 瘦死的骆驼比马大,达人先生跟你总不成一样吧

      刪除
    4. 匿名兄: 其實也不是轉得特別快, 熱錢主導不是今時今日才出現, 過往熊市也是大約 1年至 年半左右就結束. 不過我係怕上升幅度一次低過一次 (指最近兩次牛市)

      刪除
    5. 匿名兄: 不要這麼說, 我也是對投資一知半解, 仍然在學習當中, 不過我充分了解到順勢投資的威力以及好處, 所以我才會苦心向這方面鑽研, 暫時成績不好不是順勢投資的問題, 而是我個人功力未夠的問題, 所以方向無錯, 只要向這個方向努力, 總有成功的一天.

      做人和投資一樣, 必須確定方向無錯, 才安心向這個方向努力前進, 如果方向一開始就錯, 有可能努力十年都得個桔 ^-^

      刪除
  13. 達人兄及各位大大早晨

    by 志

    回覆刪除
  14. 975業績好兼話產能加,大成交突破中!

    回覆刪除
    回覆
    1. 昨天巨量成交抽上, 走勢幾靚仔, 不過怕唔怕有妖味?

      刪除
  15. 3918,日日無言!

    回覆刪除
    回覆
    1. 無言 x 100, 要無言足一百天才跌? -_-'''

      刪除
    2. 唔好亂嚟,我撘緊順風車 -.-"

      刪除
    3. Morpheus 兄: 無言一百日先會跌, 印象中依家無言左 30 幾日 ^^'''

      刪除
    4. 可能你碰巧是對的。[圖勝天下]裏面爆炸股的例子,不少在爆升數月後有重大調整(30%個D)。

      刪除
    5. 3918點解吸引到資金即使跌市都不斷買入? 購買力真係源源不絕得好緊要喎

      刪除
    6. Morhpeus 兄: 573 週線似唔似高窄棋型先!!? 係就應該是大爆的跡象!

      路人甲: 應該有資金實地考察過值得投資, 增長好狠強勁, 可能係十年前的澳門 feel. 再投濠賭不如投新市場吧?

      刪除
    7. 達人兄: (純粹交流)573 高窄棋與否,我唔敢亂講,不過近期無成交,再加前上之前兩次一日反轉,真係似大戶散水無興趣多D

      Jazzf兄提過我:任何一隻股票,唔好比自己買的倉位大過日平均成交的1/50
      (還是1/10,我忘記了,Jazzf兄)
      如果你唔覺意變成該股[大戶],真正的庄家會立即散水,淨係劏你已經好和味。

      本身573成交比市值比例超細,你唔有米,小心D,自己決定

      刪除
    8. 多謝 Morpheus 兄提醒, 成交極低的股我都唔敢重倉, 也無可能我的買貨超過日均成交的十分之一....好耐之前試過買友佳 2398, 幾日成交都係幾皮野, 的確超過十分之一, 不過就算劏我都無乜傷, 因為也只是小量錢 ^-^

      我有米 (白米個隻米), 但無錢 ^-^

      刪除
    9. 路人甲,達人兄:

      可能係有人知道金界會Keep住業績強勁。

      亦有可能是將有很好的特別事件發生,如darvas提過當時買bruce,事係發現原來係有一個大股東想全面收購,所以不惜代價在市場狂買該股,搞到隻股升爆左。

      可能金界都係 - 異地版何氏家族鬥爭?

      原因為何,永遠過後才知道。
      炒價量者,只須要認為現在很可能是獲利機會,入場再慢慢食花生睇大戲。

      (聲明: 不成為投資/投機建議。買賣須自行負責)

      刪除
    10. 達人兄:
      唔好講笑啦,今日你好有可能賺番老婆成年既糧,
      我個倉點都未追到你升既金額 :)

      刪除
    11. 我諗到多一個可能: [簡袍寨] (發神經,唔識打字) 咁多毒品,可能有大戶要[洗白白],哈哈!

      刪除
    12. Morpheus 兄: 金額不是很重要, 利潤增長的 % 先才最重要 ^-^

      也不排除毒王在洗白白, 把資金轉入香港狂買股票 ^-^

      刪除
  16. 沽出358, 平手離場.
    昨天達人兄提醒了走勢不佳, 看回圖表, 此股最近幾日的確下跌+成交量升.
    因我曾在佢身上賺過錢有d情意結, 所以一時大意了. 這種環境, 增加返d現金都係好事 :)
    --時雨

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿爺唔保八,資源股短期無運行

      刪除
    2. 盡量唔好買失守 50天線的股票, 因為有不少強勢股選擇

      刪除
  17. 回覆
    1. 買入 2005 @1.32, 尋日有網友提及, 我開始留言, 發覺幾 OK, 最衰昨天無時間做功課, 否則昨天買入最靚仔, 最正係已經出了盈警

      刪除
    2. 3777 早前回落到前浪頂有支持, 暫以前浪頂為止蝕, 對破了新高的股有些興趣, 主題也不錯, 打後應是光纖的世界, 再唔滿足於得 10M-20M 的寬頻 ^-^

      刪除
  18. 電池股又來了!

    回覆刪除
  19. 小弟個倉,又變返正數:)

    回覆刪除
  20. 903乜事唔識彈?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知咩事, 觀察一下, 再唔升換馬 :D

      刪除
    2. 903 俾達人sir 嚇一嚇, 升番 =P

      by 志

      刪除
    3. 唔跌繼續 keep, 不過今日都唔升, 始終要開始小心

      刪除
  21. 2005 and 587 我之前買過,震走了,揼

    回覆刪除
    回覆
    1. 震走了可買回 :D

      2005 發了盈警之下都可以再突破 (指係今次熊轉牛後的小頂), 有否極泰來 feel

      刪除
    2. 又唔係大出擊, 補返三隻股, 大約動用 15% Cash

      刪除
    3. stephen 兄: 3933 未突破走勢很落後, 突破 左 6.5 先吼佢

      Capmo 大大: 我補回些少貨, 點及你大手 ^-^

      刪除
  22. 257同3918一樣唔識跌

    回覆刪除
  23. 恆指下跌裂口已補,之後點行?

    回覆刪除
  24. 257 Dropped 5% yesterday.
    Not the same league as 3918

    回覆刪除
    回覆
    1. How about 1259? No ceiling! No crab stock!

      刪除
    2. 257 不嬲都升咁上下就回調少少, 咁樣反而健康

      刪除
  25. 回覆
    1. Cash兄都養牛仔?
      還以為只有我瘋了 :)

      刪除
    2. GC兄,

      一來上証好似回穩,2318又到50ma支持
      而我係回補前幾日走既

      刪除
    3. 養返隻牛牛, 頂走隻熊 ^^

      刪除
    4. 昨日升那些較好^^

      市跌有股都升,昨日我8隻中仍有5隻升咯^^

      刪除
  26. Goldone兄隻906....missed左

    回覆刪除
  27. 回覆
    1. 我都跟入初注 at 1.74 :)

      刪除
    2. 今日第一次聽 有依隻野....^-^

      刪除
    3. 新股就係人流多,看來要等下午開市先得...

      刪除
    4. 聽個名以為係女性股, 似絲襪香水個 D, 原來係做食品!? :O

      刪除
    5. 哈哈, 未食過唔知 tim :D

      刪除
  28. 達達又發功,一買乜都升!

    回覆刪除
    回覆
    1. 無乜發功喇, 補回少少貨, 無咁傷 ^^''

      刪除
  29. 自說自話: 減慢步速, 昨日之失, 明日之得.

    回覆刪除
  30. 達達 ~ 睇睇第二個 post, 覆覆我.

    哈哈 ~ :D

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來一早已 roll 左落下面, 原來上面仲有 post 未覆 ^^'''

      刪除
  31. 請問達人sir
    3331 走勢係咪好靚仔??
    我想搵呢隻做長線
    好唔好呢??

    回覆刪除
    回覆
    1. 走勢幾靚仔, 不過是否適合長線, 要自己睇睇基本因素 OK 否

      刪除
  32. 落完ipad3 order返來,原來可能今日高位已到,牛牛未走!

    回覆刪除
    回覆
    1. 買 ipad 3?? 我有部 ipad 1 但係好少用, 好似唔係幾好用

      刪除
  33. 而家入515 值嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 值唔值要自己決定, 不過 515 真係好強勢

      刪除
  34. 175直插會唔會係一個啓示?

    回覆刪除
    回覆
    1. 175 無乜啓示, 升左咁鬼多插下都應該 ^^'''

      刪除
  35. 回覆
    1. 咁快加多件波羅油^^

      刪除
    2. 我都好肚餓, 依幾日粥水都無得食, Cash 兄今日狂趙高級麵包 ^-^

      刪除
    3. 我都好肚餓, 依幾日粥水都無得食 x2 :?

      刪除
    4. 今日無得食....希望明日有得食! :)

      刪除
    5. 今日都冇?? 小心D版塊較弱^^

      刪除
  36. 技術性反彈,向上動力不足?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我只補回少許貨, 仍有 45% Cash

      刪除
    2. 達人兄, 強呀!

      转左用 Google chrome, 方便左留言! :)

      刪除
    3. 匿名兄: IE 係最唔好用的!留言好多問題 :(

      刪除
    4. Yes, u r right

      --Tak

      刪除
    5. 嘩!!強勢反彈. 隻安東今日原來插到 0.90 邊, 依家抽上 1.00, 波幅超大下影線, 否極泰來?

      刪除
    6. 嘩,你菠蘿油加鮑魚

      刪除
    7. 67 仲係碌「7」,叫聲go go go先!

      刪除
    8. 此留言已被作者移除。

      刪除
    9. 此留言已被作者移除。

      刪除
    10. 我衰左
      你係咪有旺旺?^-^

      刪除
    11. 我靜雞雞同你講,波羅油真係幾便宜^^

      刪除
    12. 我昨午食左半咯, 赤中~~

      講笑完, 真 多謝咯~~

      刪除
    13. 唔駛多謝喎,你跟我衰左無插我就得^+^

      刪除
    14. 定唔會,何況你眼光獨到咯^^
      不過我都係買左少少咋~~

      刪除
  37. 買入838@1.75
    買入1210@1.76

    回覆刪除
  38. 今晚希臘又講數?

    回覆刪除
    回覆
    1. http://www.bloomberg.com/news/2012-03-07/investors-with-39-of-greek-debt-agree-to-join-in-swap-iif-says.html

      刪除
  39. 大巿成交不足!

    回覆刪除
  40. 今日d二三線股, 好似無經歷過星期一至三咁樣喎

    回覆刪除
  41. 收市前入1070
    今日組合只升0.2%
    完全跑輸大市^-^

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。