2012年3月21日星期三

一些技術分享

今天恒指最終只跌 31 點,成交量 612億。指數托得住,但仍有不少二三線股加入洗白白行列。如果今日你的倉內剛買中幾隻洗倉股,絕對會在今日指數表面平靜之下,反而重傷收場。組合交易已在今早交代,今晚反而想分享一下一些技術走勢。

根據 William O'Neil 的圖勝天下所描述的 帶柄架啡杯 形態 (Cup with hanle),首先當大市大跌至谷底時,會有一波強勁反彈,而當中強勢股會跟隨大市急升,做成第一波的急升勢頭,跟着大市會再向下調整,而強勢股也會跟隨向下整理,做出一個類似 "圓底" 的 U 型走勢,當調整至圓形底部時成交會變得很小,然後股價逐步回升,形成第二波上升。

不過第二波上升的中途,會出現一段小調整期,股價向下拉回,調整 2-4 週或以上不等,形成一個杯柄 (handle),到杯柄尾段成交應該很低迷。這一段調整目的是要震走最後一批散戶,餘下的都是有實力的投資者,股價跟着會再上升,進而突破之前圓底之最高點,成功做出一個完整的 Cup with handle 的突破走勢。




以上三隻 903 - 449 - 3933,以 William O'Neil 的角度,絕對不是強勢股,因為大市早在 10月尾出現一波明顯的上升,但以上三隻股都沒有這一段急升,相反在之前更跌穿前底部,那麼所謂的 "底部區整理" 是一個有缺憾的底部區,因為這個整理區比早前的低點還要低。簡單些講句:就是完全跑輸大市!

其後的回升只是單純以殘股的理念追落後,而不是強勢股爆發前的形態,不過如果入市時機適當,以及適時沽出獲利,利潤也可以豐富。(筆者曾買入 903,到沽出時有超過 25% 利潤) 但這些股票在大市第二次調整時,往往也是慘淡收場,又或者大市再升時它們多數會突破失敗。



William O'Neil 提及圓底後的那一波向下稍稍拉回的股價整理 (handle) 是十分重要的,如果沒有這一波調整,只是單單的突破前高位,最終失敗的機率較高。上方一拖 (38) 就是單純的突破前高位,而不是 cup with handle 的突破,最終也是失敗收場。

不過凡事有例外,的確也有一些股價在單純的突破之後一路急升而不需要回吐整理,上圖的 1918 就是例子之一,如果單單在突破點後快速買入,而不是等待一波的向下稍稍整理,獲利一樣很豐富,因為股價根本一去無回頭。



除了要看做杯形 (圓底) 時的成交量以引證其成功率,再做 handle 時也有注意的地方,就是杯柄不可以調整太深,而且調整時不可以成交大幅增加,否則有可能是機構投資在大手沽貨,而不是在震走散戶。

杯柄的調整不應多於整個杯形的一半,以及不可大半支 handle 收在 10週線之下。上圖 霸王 (1338) 明顯是一個失敗形態,調整過深,大成交大跌。




上方的兩幅圖:海外宏洋 (81) 以及利君 (2005) 都是成功突破 cup with handle 後的例子,利君股價近日強到無朋友 -_-'''' (但我今日都被震走了)


有很多朋友 (包括我),早前買了單純的突破股,但近日股價打回原形,利潤完全不見了,很是慘痛。但不要灰心,有可能當時單純的突破而沒有一波調整的 handle 位,只不過現時做回罷了。William O'Neil 的例子多數是 cup with handle 的突破點,稍稍低於第一波升幅的最高點。但也有例外的。

上方兩圖 515 和 893,早前是單純的突破而已,近日股價向下跌,也可以是正在做回一個 handle,以便震走一批散戶,令之後的升勢更健康。當然也有可能是突破失敗,大家要密切觀察。

P.S. Cup with handle 和 Can Slim 是兩回事,關於 Can Slim 可以參考 Goldone 兄近日的文章。Can Slim 是講求要買入高增長的股票,好似利君 (2005) 這種只合乎 Cup with handle 走勢,卻不能入選 Can Slim 了。

226 則留言:

  1. hsi/ hhi = Cup with hanle 走勢?

    回覆刪除
  2. 回覆
    1. 2369 今日大跌, 走勢已算係失敗形態, 因為 handle 調整過深, 超過 cup 形的一半

      刪除
    2. 甘866 可以等一等再買

      刪除
    3. 我想問如果2369呢個星期升反1.5以上
      算唔算保住形態

      刪除
    4. 我想問下1011算唔算 cup with handle

      刪除
    5. 2369 如果回升返, 無話算唔算保住形態, 因為 William O'Neil 話這些是 "有缺憾" 的形態, 要以防它回升後再想繼續向上升的失敗的機會較高.

      1011 算係做緊 cup with handle, 而且即將突破, 多謝分享, 不過我無研究依隻野, 基本因素如何?睇歷史 PE 係好低

      刪除
    6. 1011 無研究,只不過見到想用黎學野

      刪除
    7. 初步睇過佢業績, 上年增長其實不錯, 不過高增長但無派息係美中不足. 如果技術走勢持續好轉小注玩一注也無不可 ^-^

      刪除
    8. 我想問1011個突破位係邊
      1.22 or 1.31?

      刪除
    9. 1011 突破點邊有咁低, 如果計埋上影線, 應該係 1.63

      刪除
  3. 外圍跌,照睇明天匯豐中移可以唔使托向下跌了!

    回覆刪除
  4. 狼當選或流選都可能造就下星期初難得的入巿位!

    回覆刪除
  5. 回覆
    1. -17%,又唔知會否停了~~

      刪除
    2. 809 之前 TA 仍 OK 的, 不過早幾日, 尤其是尋日已應洗到佢, 轉弱晒, 如果有設好止蝕位, 應該係尋日會比 AK47 掃走, 所以蝕極有限, 又一次證明止蝕 Ak47 係牛市中都係必須的 ^-^

      刪除
    3. 最新-22.22% super crazy

      刪除
    4. 我差D衰手多即日博錯派彩, 好在 set 番支AK47~~

      刪除
    5. AK47 救左我無數次, 其實 1068, 1698, 809 等爆煲前不久 (一個月內) 我都有買過的, 好彩好彩 ^^''''

      刪除
    6. 大成系一瀉如注 大成生化插26%

      大成系今早股價一瀉如注,大成生化(00809)最新報1.32元,急挫26.7%;大成糖業(03889)最新報0.75元,急挫18.5%。


      今早有報章報道,大成生化同系公司大成糖業或需集資。此外,大成生化昨日公布業績,去年純利雖升近3倍,但短期債務達 57.89億元,跟市值相若。

      刪除
    7. 短期債 57 億?成間公司都係借返黎??賣左都唔夠還, 哈哈!

      刪除
  6. Capmo大大,

    勁,又快人一步

    回覆刪除
    回覆
    1. 係放番宣佈完唔應再近的位旁身而巳,
      之後見番 1.83巳 mama 聲 ~~

      刪除
    2. Capmo大大,

      勁,又快人一步 X2

      刪除
    3. Capmo 大大, 下次提一提我.

      謝謝! :)

      刪除
    4. 809上星期已cut左
      好在無番入

      刪除
  7. 回覆
    1. 312 又做咩....又爆數? 近排聽都聽到心驚驚

      刪除
    2. 好野升完輪住回掛~~

      今早見及538 仲有D味, 食為先了~~

      刪除
    3. 嘩, 洗到去 8 仔? 真係唔知咩事, 可能無事, 只係人家想洗一洗佢 -_-'''

      刪除
    4. 現發覺一派彩一彈就走就最安全~~

      刪除
    5. 你看189 夠好派彩都跌番成蚊了~~

      刪除
    6. 1938今日派,有貨小心
      809尋日TA比晒tips

      刪除
    7. 312又因數未搞掂,唔派彩住, 又驚爆~~

      刪除
    8. 8號仔又學人試100天線

      刪除
    9. Cash 兄你係數碼王子, 你係入請揚聲 ^^

      刪除
    10. Cash 兄: 無錯, 尋日個價已比晒位我地走, 點蝕都要 cut (如果買入價適當, 應該唔洗蝕超過 10% 尋日已可走)

      Capmo 大大: 通常未攪掂盤數的都係有水份居多, 唔洗佢洗邊個, 不過又係馬後炮講句, 股價已連跌了 N 日, 未走貨個 D 真係無得怨

      刪除
    11. 近期衰左一樣, 係有D抌手, 又衰set濶D, 結果嘔番大大半出來~~

      刪除
    12. 仲未派息, 有望財息兼收

      刪除
    13. Capmo 大大: 牛市中 set 闊 D 止蝕價無可厚非

      刪除
  8. 回覆
    1. AK 47 係我講既, 自動步鎗嘛, 止蝕/賺 盤^^

      刪除
    2. Ricky: 哈哈, Capmo 大大形容得好, Ak47 fully automatic assault rifle, 全自動幫你到價止蝕 ^-^

      我之前用緊 Semi automatic, 要睇住個市到價才止蝕, 如果唔係太貼市, 無乜時間 check 股價, 都係設定 fully automatic 好 D ^-^

      刪除
    3. 此留言已被作者移除。

      刪除
    4. But u have to set everyday, right? I am using standard charter

      刪除
    5. yes, 要 set everyday (我用緊銀行戶口)

      刪除
    6. 1112 so strong! better than 1007,

      刪除
    7. 尋日我同一個網友講過, 1112 係典型強股突破後一直保持強勢, 但絕對已錯過了當初買入點, 只能作參考, 但現價不能追了 ^^'''

      刪除
    8. 以前建行可 set 一週以上, 現改左得番即日了.
      不過 set AK 47 耍看股成交, 有些 set 來無效,
      我上週5巳中 1600, 但衹走到雞碎~~

      刪除
    9. 1600 我之前都貼過圖, 完全係 cup with handle 突破, 美中不足只係突破時成交無放量, 但無諗過會跌成咁...

      刪除
    10. 所以我要用 semi-automatic 槍, 有時到價人地收唔晒我 D 貨, 我要手動改低幾次價清貨

      刪除
    11. 市況不好, 人家收貨鬼鬼鼠鼠, 有時現價收得幾 K 貨, 得個一萬幾千蚊 -_-'''

      刪除
    12. 所以我昨日要成6次盤, 幾難先打一次>_<

      刪除
  9. 好彩 stephen 兄尋日話有隻 2722, 我先記得我有 2727 未 cut, 尋日即 cut, 否則蝕多 2.2%

    回覆刪除
    回覆
    1. Cash 兄 8 仔有得諗?未公佈幾時除淨, 仲有息收....不過依家咁樣洗法, 心驚驚地

      刪除
    2. 8仔唔入住,走勢唔係好對路
      市況又唔上唔落
      尋日洗215,今日8
      我仲有315..驚洗到315

      刪除
    3. 我已沽 315, 可能沽出時有些衝動, 不過現時暫不買回, 8 仔也不考慮了, 咁樣洗法....

      刪除
  10. 1007的核數師辭職

    回覆刪除
    回覆
    1. 01007 大慶乳業 暫停買賣

      刪除
    2. 覆牌必定奶爆野, 不過我諗佢會潛水一段長時間, 可能個市牛返晒佢先覆牌, 想扮無野, hehe ^-^

      刪除
    3. 又民企風聲鶴唳了~~

      刪除
    4. 又係big4 auditor都奶野!仲要開市前已停牌,無得走!

      刪除
    5. 其實開市前停牌係正常, 意義上係唔想股價太波動所以停牌. 上次博士蛙下午先停牌好邪, 是否有太多內幕人士持有股票, 延遲停牌比佢地走晒先? haha

      刪除
  11. free fall 100 points @@

    回覆刪除
    回覆
    1. 寫住冇睇,咁快?? @@@@

      刪除
    2. 嘩.....我仲想講個市升得唔錯!頂佢!今日又係阿婆 deep V

      刪除
    3. 仲係好多插好深添~~~

      刪除
    4. haha,個市尋日牛牛地,今日咪刺激下達人你!

      刪除
    5. 匿名兄: 已刺激左好耐, 尋日已無乜貨係手, 阿婆著 Deep V 我最多無眼睇, 哈哈~~~ 等緊周秀娜出場

      刪除
    6. 看看3777厘個阿婆, 你甜到暈未^^

      刪除
    7. 好彩我快手飛走 阿婆 (係佢仍然有點美麗之時) ^--^

      刪除
    8. 樓上匿名兄: 你句升旗致敬....有點味道 wor, hahahaha~~可能我諗邪 =___='''

      刪除
    9. 我會遲D鐘番佢咯, 佢新股至抽番那段都俾我綴到.
      再見0.9x 買番DD先~~(有唔好xx我, 我濕望咋)

      刪除
    10. 3777 之前個段真的係強股走勢, 近日大插唔知係市況拖累定點, 要再觀察, 如果佢變美不妨又追求~~

      刪除
    11. 但你看番那條鐵軋, 所以我那時唔敢多手~~

      刪除
  12. 我今朝本想買入 494, 不過都係等埋下午先. 1099 不錯, 但未突破, 等待中

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家真係要白紙黑字寫低, 恒指指數的走勢已變得唔係幾重要, 反而二三線股的集體走勢才重要, 二三線股開始轉弱就要提高十二萬分警覺, 依家好興二三線股開始洗倉, 但輪到藍籌接力升托市。

      中移動, 和黃始終係藍燈籠

      刪除
    2. 早幾日出外工幹, 今日一回來有些股已-15%,達人兄有什麼建議給我? 是斬還是留?
      痛哭中:(

      刪除
    3. 1378我都中招,尋日無cut,今日cut >_<

      刪除
    4. 今日又係啲人以為入熊對沖2,3線
      結果無用

      刪除
    5. 匿名兄: 不知你買了甚麼股好難每一隻都比意見. 不過你可能外出工幹無睇我個 blog, 我一早已轉打防守戰, 就係防佢細價股洗倉潮以及大市上落市格局.

      如果有把握洗倉潮來臨:
      1.個股一到止蝕位自動波即斬, 無得留低
      2.斬一隻弱股後, 不要見到另一隻好靚仔就追入, 因為洗倉潮係持續性的, 會逐隻股票洗白白, 今天強股可能明天比人洗倉, 換來換去必定奶晒野
      3. 結論係減少交易, 持現金睇戲, 又或者保留一些真係好有信心的股票作倉底

      刪除
    6. Cash 兄: 1378 又乜事?估值咁低都跌咁多?

      刪除
    7. 1378出CB抽水,尋日都唔插好多,
      今日先大插插

      刪除
    8. 又抽水....民企真係....以前話美國佬唱淡佢地陰謀論, 依家發覺佢地真係有問題, 唔唱淡佢都會自己爆

      刪除
    9. 恆指熊對沖唔到二三線,因為唔係一對一,漢尼拔sir前年講過了!

      刪除
    10. yes, 對沖唔到的, 前年開始已係咁情況

      刪除
    11. 感謝達人兄既意見,我既股全是二三線,欲哭無淚haha

      刪除
    12. 如果要外出工幹, 最好把風險高的細價股先減持, 降至安心的水平 :D

      刪除
    13. 跌得最甘係751,其他都仲係3-8%
      751現時達人建議處理手法係?
      我見1070其實唔差,751唔知會唔會追得返去

      刪除
  13. 3331大升係因為最近抹眼淚(走唔到)同抹汗(好彩走到)的人多了。需求大升!

    回覆刪除
    回覆
    1. :)......................

      刪除
    2. 3331 係非週期股, 係市況不好時尤其會好表現

      刪除
  14. 這篇分析太棒了! Thanks 達人SIR

    回覆刪除
    回覆
    1. 我讀過幾次 圖勝天下, 但有些部分仍然係一知半解, 以上只係我自己的理解部分, 並不一定是對的. 你有無讀過此書?有機會大家交流一下 ^-^

      還有其他網友如果也讀過此書, 發覺筆者上邊講的有錯, 又或者有任何補充, 歡迎提出, 等我學下野

      刪除
    2. 將有!Cup sir那本!

      刪除
    3. yes, 我非常期待 ^-^ 希望澳門有買

      刪除
    4. 請佢簽名送杯寄埋^^

      刪除
    5. 我有特登去圖書館借黎睇左 :)
      之前唔識睇圖(或唔會去睇), 但有cup sir, 達人兄等清楚的分析
      加上這幾個月的實戰, 開始有小小明白. like!
      --時雨

      刪除
    6. Capmo 大大; 哈哈, 希望 Cup Sir 有網友訂貨服務

      時雨: 無錯, 要通過實戰才能慢慢領悟

      刪除
  15. 達人兄,小弟以為市場適應力甚強,很多時很快discount新方法,如假突破,大上大落,務必穿哂止蝕位置,或入貨位。所謂道高一尺,魔高一丈。

    一切一切還是回到基本面。技術基本還得雙配合。

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錯, 絕對同意!所以把 Cup with handle 突破再加上 Can Slim, 就係 William O'Neil 所講最強的買入法, TA + FA.

      不過要完全乎合 Can Slim 的公司, 在港股中可能少之有少, 我遲些也會試找一些公司, 只要乎合當中幾項, 而又配合 TA 突破的. 我都會買入

      網友 隨風兄 (go with the flow) 曾指出, 如果限制太多太嚴, 有時反而會錯失好多獲利機會. 正如 Cup Sir 所講, 我地唔係想買入一隻十倍股一注獨 win, 反而較分散投機令到整個倉回報上升就 OK, 所以有時買入假突破的股也難免, 最緊要用止蝕機制封住個大門

      刪除
    2. 另外,中國呢邊投資環境和美國那邊差天共地,美國個邊國際級品牌收以千計,創新的千里馬不斷出現。

      而我地呢邊其實極少,民企唔知發生咩事,國企效率低,政策多,投資機會反而是幾年一次既股災。

      WJO既方法確實應可抵受市場考驗,不過還是美國般既市場才最能發揮效用。

      刪除
    3. 匿名,講得好,like!似乎WJO套野在強國有好大局限性

      刪除
    4. 只適用於公用股!

      刪除
    5. 港股都算開放式市場, 所以都能夠用, 但國內股市就真的不能用了, 政策主導有太多我們背後不知道的問題.

      刪除
  16. 今日大市又係半死不活 feel, 可能好多人 (包括我) 都睇住大市個超賣指數, 等大插時博反彈, 佢偏偏唔插, 但細股繼續洗白白, 細股我又唔敢撈. 即係無野可做 >_<

    回覆刪除
  17. 1070 洗唔洗咁強, 加佢入 "無言系列"

    回覆刪除
    回覆
    1. 1169 白電之王, 1070 黑電之王

      刪除
    2. 唉。。。。。。。。

      刪除
    3. 路人甲兄: 我都差唔多, 不過如果牛市未死, 始終會上返, 到時選強股買過, 唔洗驚

      刪除
    4. 達人, 我搵緊幾隻疑似Can Slim股, 有無興趣研究?

      刪除
  18. 又洗到3918,871,快啲到五十天缐,有啲興趣!

    回覆刪除
  19. 隻1211輪昨日正股跌3%就跌20+%!
    今日正股升5%就只係彈番19%,頂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 甘都得?即是蝕幾多?

      刪除
    2. 匿名兄: 輪不嬲都有引伸波幅和時間值, 所以未必跟足正股走, 為何在買 1211 輪呢?正股已失守 50天線 bor

      刪除
    3. 搏佢守住二十週線,可以睇睇圖!

      刪除
  20. 而家3月已經俾個市玩殘,4,5月真係冇眼睇都似。。。

    回覆刪除
    回覆
    1. 始乎就反彈了!投票之前定之後?

      刪除
    2. 匿名兄: 到你無眼睇時個市可能真正回升, 所以就算無股在手, 都必須留意大市走勢 ^^

      刪除
  21. 請問公司[股份回購]會係D咩原因?

    為將來配股係咪都需要先回購股份?

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以係造高每股盈利,也可以係看好公司前景!
      邪野都可以!

      刪除
    2. 謝謝回覆
      唔係好明以下回購的目的,係咪邪野?

      [一太<00142.HK>管理層承諾每年會分配經營利潤10%,作回購股份之用,即每年約1%的市值。該行贊同管理層收窄資產淨值折讓的做法]

      刪除
    3. 最好打電話問佢地IR!

      刪除
    4. 回購目的我都唔係太熟, 最好問問阿 sir ^-^

      刪除
    5. 以我之見,回購可好可壞!簡單D睇,若回購價係<NAV,GOOD。OTHERWISE,NOT GOOD AT ALL!

      刪除
  22. stephen 兄在嗎? 隻野黎料了!!看埋下午 ^-^

    回覆刪除
  23. 今日咁多問題股,搏咗隻809!

    回覆刪除
  24. 唔驚佢還唔到錢破產?

    回覆刪除
    回覆
    1. 借唔到錢還短債可能會集資集資再集資!

      刪除
  25. 嘩,193留言啦
    又要新文啦

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。