2013年8月22日星期四

一些基本功夫

寫得多貼市的文章,又係時候寫下一些投資的心態、以及基本功的文章,給一些股齡尚淺的讀者們看一看,不過筆者自己也不是甚麼投資老手,所以一再重申,我不是在教學,不要叫我阿 Sir,我更加不是老師 (^^'''),只是分享一些經驗。

陳江挺的 <炒股的智慧> 中說,學炒股有四個階段:
1. 蠻幹階段
2. 摸索階段
3. 體驗風險階段
4. 久賭必贏階段

簡單解釋一下,蠻幹階段當然是在蠻幹,即是炒股毫無章法可言,隨心所欲地按自己情緒炒股,這一期初學者大多會止賺不止蝕,蝕錢就同大市死過,死牛持股。買對了股票賺少少就走。

摸索期是你開始明白到市場是有一定規律地運行,你想找到這規律,你知道毫無章法地炒股是必輸無疑,你開始想摸索出一套自己的炒股法則。

至於第三、四期我先不談,因為好多初階者是死在第一期當中,想進第二階都無望,就不用想第三、四期啦。事實我有好多朋友是在第一階段已經放棄了炒股 (因為蝕大錢後心灰意冷),更有些朋友炒股多年仍然停留在第一期,蝕極都有 ^^'''

我建議朋友看甚麼書,或者我寫低一些書中要點給他們看,他們第一反應是:不用寫喇,寫了我也不會看!他們的態度是,炒股為賺快錢,為甚麼花那麼多精力?但這正是炒股大忌!想要炒股成功,必須要投入大量時間、大量精神,才能最終由學炒股過程中畢業,做到久賭必贏。

我對初學者的建議是:

1. 首先儲一筆閒錢,成立一個組合,就算少少地五萬元起步也是相當不錯。我見有朋友是有錢時就去炒一炒股,等錢用時就沽股套現,下次有錢時再炒過。我是絕對反對這種態度的,因為炒股是高風險,如果你預計將來會用到這筆錢,你就不要用來炒股。這樣進進出出令到交易混亂,炒股是不能有進步的。

2. 成立一個組合後,要必須要製作兩個 excel 表,第一個是記下你的交易,以及計入你的交易手續費等。第二個是列出你的組合,你目前有幾多隻持股,買入價是甚麼,現價是甚麼,目前帳面盈利,現金水平,以及你的年回報 (YTD) 是多少等等。

3. 初次炒股不要心急,一次過買入十幾廿隻股票,如果你的組合只有 5-10 萬元,最好同時只持有不超過 5 隻股票,要記得不要一次過就買到盡,可以先試買一至兩隻,買對了才加碼。記住財不入急門,炒股是不會短期內發達的,不要再妄想了 ^^

4. 買股前要設下止蝕位,你要預計自己能承受的最大虧損是幾多,不要以為買股後必定能賺錢。開始時你可以用 8%、10%、12% 或 15% 不等的強制止蝕點,隨着經驗增長,你可能會用跌穿支持位等來取代 % 的止蝕。

5. 開始建立一套適合的你炒股方法,無論是基本因素或技術分析,總之一定要有一套方法,然後慢慢改善這套方法。我有些朋友是從來不相信有方法可以改善炒股成績的,那我的心中不禁問:那你還炒股做甚麼???相信 random walk,不如攞 D 錢去賭場買大細啦 ^^

6. 先學正股,有一定功力才玩洐生工具。一開始就玩洐生工具的,等於未學行先學走,想一朝發達?財不入急門呀 >_<

(待續.....)


200 則留言:

  1. 請問editgrid 是否已沒有股價更新?
    from Beethoven

    回覆刪除
    回覆
    1. 我未用過 editgrid,所唔清楚,但好多師兄都有用,佢地應該答到你 ^^

      刪除
  2. No.6
    我都搵緊自己一套的交易方法.特別是想追入突破股如今日的1190

    回覆刪除
    回覆
    1. 你今日巳好好強^^

      我見你入睇升3.x%, 整完其他你 go go go, 再睇巳 +10.x %

      強!!!!^^

      刪除
    2. 追入 1190 只是簡單的 Cup with Handle 突破,和 268 大同小異 ^^

      刪除
  3. 請問各位3899是不是頭肩頂
    成交配合?

    回覆刪除
  4. 達人SIR隻GAME係咪買PS3版?
    又返左貨啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. yes PS3 版,明天再去睇先 ^_^

      我集集都有玩 ^^

      刪除
  5. 回覆
    1. 老美都係老左較軟^^

      14933食左件先>_<

      刪除
    2. 此留言已被作者移除。

      刪除
    3. 我同達人都暫可以認跟規律做了^^

      -37%至-40% 斬 LITB, 2日後又巳冇多剩番的16%了 ^^

      一晚出事,因我都算較多, 斬時真係要深呼吸咯 >_<

      刪除
    4. 不過如唔係見過, 好多或會幻想等明天彈番D冇咁傷才先走^^

      刪除
    5. 我還有2張小標普未食

      刪除
    6. 此留言已被作者移除。

      刪除
    7. 又或可啓視,更不可見平便亂接刀, 同人收屍>_<
      亦更不可亂溝引來更大損失,而使陣脚更亂至不可收拾 >_<

      刪除
    8. Capmo 大大: 唔洗諗真係走硬咯,裂口成咁,梗係有暗病 >_<

      刪除
    9. 就算沽後佢急返都係咁話,一遇大裂口真係斬斬斬 >_<

      刪除
  6. 我初炒股時也懷疑是否真有方法可戰勝市場,或只能按random walk 理論般只能與市場同步,或所謂的跑羸市場只是你選取了一個較高風險的組合,調整風險系數后實際也無法跑羸大市.

    但在觀察一些優秀投資人的長期表現及多年累績的實戰經驗告訴我,市場並不efficient, 還是有方法可以取得額外回報的,幾年前看過一本書好像叫what works on Wall Street, 它以几十年的數据証實了戰勝市場的多种策略,使我更堅信是存在在相若風險前題下獲取高於市場回報的方法

    回覆刪除
    回覆
    1. 市場當然不是 random walk,更加唔 efficient ^^

      刪除
    2. 因為資訊基本不公平,大戶掌握了我們不知道的第一手資訊,消息散到我們週街都知時,一係已經遲,一係就是流料 ^^'''

      刪除
    3. 但其實要科學地驗証一套炒股策略是否優勝是頗難的一件事,固之然几年的回報比市場高不能作準,即使過10年的優秀表現也不一定証明比買大市ETF的策略佳,因為從Risk-Adjusted Return角度比併,取得的額外回報只是作為承受了比大市更大幅波動的補嘗吧了

      刪除
    4. 炒股是藝術,不是科學 ^^

      刪除
  7. 回覆
    1. 越想快 D 搵返 D 錢,就會越輸,慢慢來

      刪除
    2. 達人兄所言正確!
      股票買賣是不能心急

      刪除
  8. 回覆
    1. 596 難炒,唔排除之後落路後急升,但唔知等到幾時 >.<

      刪除
  9. 達人兄早晨!CAPMO師傅早晨!LOUIS兄早晨!CASH兄早晨!IVAN兄早晨!各大大早晨!

    回覆刪除
    回覆
    1. CAOMO師傅隻頭馬1900好勁!!!

      刪除
    2. 大家早晨 ^^

      CAPMO師傅隻頭馬1900好勁 X 2 ^^

      刪除
    3. 達人 Sir, Louis兄 Cash 兄Kelvin兄, 瑞奇,Ivan, Edward, 小K兄及
      各大大早晨! ^-^

      K哥咁早又玩我^^

      昨都有再加左D添^^
      看住成交玩^^

      刪除
    4. CAPMO師傅要大大力推你的頭馬!!

      刪除
    5. Sea'n 兄早, 大家出力^^

      刪除
    6. 各位大大早晨 ^^

      尋日訓晏覺完全無睇市,錯過了,唔知佢會無端端突破 ^^''

      刪除
    7. ‧各位早安!

      1900破頂了,又一隻較明確的Turnaround, 580從走勢及業務上也具備番身潛質,不好是市值太細粒

      刪除
    8. 昨天收市前也加了码,出力尽推这只馬!

      刪除
    9. 2038 今曰有机突破?

      刪除
    10. 2038 的业务好转了?"鸿家军"帮母公司施养分?

      刪除
    11. Capmo大大早晨!各大大早晨

      刪除
    12. 各位大大,2038这只马如何?

      刪除
    13. Capmo兄也有玩420 ^^
      希望可以一齊gogogo!!

      刪除
    14. IVAN兄
      我有954同1292都係由8號牌轉主板的,希望可以掘出珍珠!
      不過2隻都係好細成交,有咩冬瓜豆腐好難走

      刪除
    15. 暫未敢加 UFO,等佢更貼近 10 天線先 ^^

      刪除
    16. 暫未敢加 UFO,等佢更貼近 10 天線先 X 2

      刪除
    17. 2038。。。差一个价位入不到,就看着它一飞冲天

      刪除
    18. 此留言已被作者移除。

      刪除
  10. 1148 装了宝马引擎,开始冲!

    回覆刪除
    回覆
    1. Cup without handle 突破,堅 ^^

      刪除
    2. Cup without Handle 是三週前已突破了,當時週線睇到成交是放量的,不過敢入 >_<

      刪除
    3. 波動比較大,如果佢文靜啲就VERY GOOD LA

      刪除
  11. 剛入了 1900 @2.2,突破點 +5% 是 buying range,2.2 是最後上限 ^^'''

    買了可能會預咗會落少許,但無法,不能等佢回落才買,因為有 Capmo 大戶在陣,有可能永不回落就一飛衝天,先下一注安心 D ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 抄功課~ 1900 今日最低位 2.13 入左注 XD

      刪除
    2. 大膽跟入突破股
      真的要試改玩法,買左一堆唔識升的股好慘,追入動力股希望得 ^^

      刪除
    3. 買股要買強勢股
      呢年我得出既心得><

      刪除
    4. 小K兄
      我都係,望住大升的股,自己一隻都無,好心UP
      係時候改變心態

      刪除
    5. 若係大市調整OR新升浪初段強勢
      至少之後個一季都係跑出多
      成交同股價都突破
      小小心得><各位指教下

      刪除
    6. 止蝕定些 -7% 走人咯 ^^'''

      1.9 太多了吧? >_<

      刪除
    7. find a good place to follow sin
      still not buy

      刪除
    8. 今早入了些海蟲, 望跟網蟲威番段^^

      刪除
    9. 此留言已被作者移除。

      刪除
    10. 有近10天我才敢, 有 Edward 兄睇住,要找位加先^^

      刪除
    11. 一柱都落, 但仲未摸到波多野, 我等^^

      刪除
    12. 蟲即仍未脹大,大左就變龍了^^

      刪除
    13. capmo 大大,我还是不明白什么是海蟲呀?是不是海信科龙?^^。。。

      刪除
    14. 感激。。。。감사합니다

      刪除
    15. 手上还有之前剩点的海蟲。。。得多进一点货跟你一起gogogogogo!!

      刪除
  12. 之前睇175果時佢3.6, 不過當時all in 冇錢買, e+佢不經不覺過4了~

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錢買,即係當時買晒其他好嘢,咁一樣賺姐 ^^

      刪除
    2. 就係買錯 d 唔升既先揼 spring

      刪除
    3. 我都係偶有買中上升股,但更多買中止蝕股,每次雖蝕少少但加埋就拖累回報,所以我決定以後買賣要精選一些,沒多大信心的索性不要買,連試水式下注都費事 >_<

      刪除
  13. 603 無底深淵..............
    可怕

    回覆刪除
    回覆
    1. 無止蝕死牛持有垃圾股的惡果
      一味諗住前景好
      欺騙自己
      大教訓

      刪除
    2. 現在止蝕又好像無咩意思了

      刪除
    3. 經常有大行出報告唱好...

      刪除
    4. 要睇下4月的底守唔守得住

      刪除
    5. 今日1.24都曾穿過
      要止蝕嗎 ?

      刪除
    6. 其他燃氣股無咁差喎

      刪除
    7. Perry兄
      不敢指點你的操作, 不過穿唔穿要睇埋收市

      刪除
    8. kelvin 兄建議收市穿了就走 ?
      你有無持有 ?

      刪除
    9. 603估值比同業低好多,但走勢是最弱之一,有點似之前的196,是個不好的現象!

      刪除
    10. Perry兄
      603我走左好耐

      刪除
    11. 603 今次唔關我事喇,hehe ^^

      刪除
    12. 邊個話關你事?? 極之關你事^^

      你係壓艙物, 放在船中係壓住平穩唔升.
      但冇左你, 隨時不平衡反艇了 ^^

      刪除
    13. 我買得咁雞碎咁多 ^^'''

      刪除
    14. 最重要的法碼, 一落減取去就反了^^

      刪除
  14. 阿爺跳水,仲落緊,未有水花彈起!><

    回覆刪除
    回覆
    1. 忽然反艇, 有咩消息?

      刪除
    2. 同招商360億大銀供股有關??

      刪除
    3. 又彈返一些,港股影響不大,仍是窄幅波動

      刪除
  15. 我係啟航 ~~ 驚見 Terry 兄的博客資訊十分有用, 又非常有心, 對於我呢 D 投資初學者幫助好大, 所以我都來支持下!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉, 呢幾日恆指大跌嚇到我尋日沽貨, D 銀行股重傷, 我都好喳, 震一震倉我就嚇到沽 ~~

      刪除
    2. 我都睇左達人兄個BLOG 好耐, 學左唔少野, 都想比個like 佢~

      刪除
    3. 嘩,你就好啦,上下其手 ^^

      刪除
    4. 成日比人上下其手就有...哈~

      刪除
    5. 啓航兄係我小學同學 ^^

      上下其手兄: 你好,我想似你咁,hehe ^^

      刪除
    6. 啟航兄 小朋友齊打交我小學成日玩^^

      刪除
    7. hi啟航兄,我好多年前都經常玩呢隻game

      刪除
    8. 哈, 多謝 Edward 兄 ^^!!

      刪除
  16. 早各位 市場信心好弱 但港股支持力都唔錯 繼續睇好 第四季上年内高位 哈哈哈

    回覆刪除
  17. 達兄 好友 淡友 我只是做好友 信心係有 但未爆鵬 、哈哈

    回覆刪除
  18. G 奶繼續 gogogo, 比迪仔今公佈業績,有小小破位跡象,已有基本注,如反應好再加^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇番G奶, 我真失敗 >_<

      刪除
    2. 不想再看G奶,在看它必得忧郁症。。。。。$^&&*^@#*)_&*

      刪除
    3. 可看空老師作品以解憂鬱 ^^

      刪除
    4. 唔好,驚越睇越扯火就傷身咯!

      刪除
    5. 空老師 + spring 藥,絕配!當初集齊一套就爽 ^.^

      刪除
  19. 電子股今日嘛嘛,兩隻晶哥今日都跌 2878 & 580 >_<

    回覆刪除
    回覆
    1. 軟件股也唔掂, 還有過氣三強火/風電,燃氣, 現都經常變了冧檔鐵膽

      刪除
    2. 我睇開果D股都血紅一片, 但INDEX唔多跌.
      上次有咁情況係今年8月15日, 個市過2日之後就....:-#

      刪除
    3. 一柱插沙>_<
      但蝴蝶夫人仲未肯跟行^^

      刪除
    4. 一柱早左撈...今次 hi hi 了 ~>___<~

      刪除
  20. 963可能研究到國產偉哥 真起頭 破高處

    回覆刪除
  21. 2013-08-23 14:48 HKT

    商務部新聞發言人沈丹陽在會上表示,中歐光伏產業已通過談判達成價格承諾協議。沈丹陽指,事情對中國企業,無論是大企業還是中小企業都有影響,而沒有加入價格承諾的中小企所受影響較大。

    他舉例,山東德州一家光伏企業,當初沒參加價格承諾,想現在再加入,能不能加入是第一個問題,第二個問題是加入之後能不能得到一定的數量份額。

    上月26日,中國光伏產業與歐委會貿易救濟調查機關,就中國輸歐光伏產品貿易爭端達成價格承諾,共有95家中國企業參加。(ca/m)

    阿思達克財經新聞
    網址: www.aastocks.com

    回覆刪除
  22. 濠仔(新濠国际)会不会玩突破?

    回覆刪除
  23. 达sir,你卖掉603这支股时,正正制造了一个「引爆趨勢」(the tipping point)。。。呵呵^^

    回覆刪除
  24. 633同1323 go go go. 可不可入

    回覆刪除
  25. 福田實業 (00420.HK) 0.000 (0.000%)  發盈喜,預期集團將於截至今年6月底止六個月錄得淨溢利,而去年8月底止六個月則錄得淨虧損,主因期內在經營和管理上推行降低成本、控制費用等一系列措施,經營效益得以改善;加上國際棉花價格回落,原料成本相對穩定;以及不斷優化管理架構和運營流程,使集團之經營效率相應提高。星期一,go go go
    campo兄會不會加注

    回覆刪除
    回覆
    1. 真咁好彩 go go go^^
      請各位大大, 射住射住^^

      刪除
    2. 如少過5%則不加了,或會食左算.>_<
      但如有8%以上或可加最後注, 因星期五早我巳加了注.^^

      望有得 go go go先 ^^

      刪除
  26. Capmo 大大多好,有得go go go. 我的組合到今年仍-3%. 雖然最近靠1190,8130賺番d.現仍在研究有乜好股,有冇乜可介紹

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。