2012年5月14日星期一

減存金無反應

週末中央公佈再減存款準備金率,有朋友好興奮計着星期一 (今天) 港股會升幾多,但老實講句一早已被市場所共識會發生的事,最終發生時能夠帶來幾多正面影響呢?我相信一星期前你問十位財經專家,有十一位都會答你中央今年會再減存金率,只不過不知幾時罷了。

不過筆者同意 You Sir 所講,在減 RRR 後的第一天,如果港股沒有升返 200 點以上都不算合格。這不是再減 RRR 帶來的甚麼威力,只不過是上星期大跌過千點,今次借一借好消息反彈幾百點都很正常。

但今天港股就是不正常,哈哈!恒指全日跌 229 點或 1.15%,國指跌 1.54%,成交 518 億  (近排都差不多)。最奇怪是港股弱一早已知,但國內股市也同樣倒跌,上証跌 0.59%,滬深 300 跌 0.81%。

今天除了廣藥 (874) 曾一度急升超過 20% 令筆者 O 晒咀之外,心態上今天算是平穩,現時短線的 Target 很明確,只要等合適時機來執行就可以了。中線的 Target 仍未很清晰,因為外圍太多不明朗因素,但做法也很明確,遇上不明朗就先大手減持至安全倉位,然後再睇事勢發展,必定無壞。

暫時中線有一個較模糊的 Target,就是以低殘估值來判斷撈貨,當跌得夠深時可能會先出手撈一部分股票放長線,但重倉仍然會是現金,因為短線機會可能突然會到來,機會到來時最緊要有籌碼在手,才有得玩! ^-^

今天沒有任何交易,組合回報微跌 0.10%。執筆時歐洲主要股市又大跌,法國股市跌到 2.4%,明天港股如何呢?滿心期待 ^^

----------------------------------------------------------------

早前有朋友渣重內銀的 1398 和 939,當跌穿 50天線時筆者叫他沽他不沽,反彈至 50天線但又衝不破又回落時也不沽 (事實上 939 也兩次上衝 50天線但失敗,比足位大家走貨算係咁),跌穿 5.90 關鍵支持位索性話放長線同佢鬥長命!

但今天卻問我洗唔洗放一些內銀。其實我不怪那位朋友,因為我都是過來人,現時很多炒股新手也有這種心態或現象。就是他們買股時單向好一面諗,經常認為買入後就會升,就算跌都不怕持有,因為他們覺得那隻股票是穩陣的。

買時會想好多好的理由去買,當股價下跌時會有好多幻想說服自己不沽,短炒變長渣。最後搬出一個終極理由,就是間公司不會倒閉,中央不會讓它死,同它鬥長命始終會回升。於是決定封盤誓不沽。

但當股價每況越市時,卻又開始心驚。當初誓不沽,鬥長命的理由通通忘記了,反而想沽出股票來保護餘下的資產。

我的小建議是:

買入時要知道你的 expectation,你有否預了買第一注後股價會下跌?當真正下跌時怎樣做?是否值得加注?死持有?還是立即沽出?甚麼位止蝕?這些都必須要當初就想好!

因為市況永遠不會如我們的 expectation 般發生,必定有好多變數。下下破釜沈舟不是我們散戶適合的做法。凡事要為自己留一條退路。退路是買入股票的同時應該想好,而不是發覺股價下跌了一大段後才去想。

只要每行一步之前諗多一點,留一條退路,當市況真的不如預期時,就按當初的策略向退路退出,這樣雖然不能令你賺大錢,至少能保護你不會輸到破產。 ^^'''

--------------------------------------------------------------

另外近排也同朋友爭辯緊打籃球的水準,有朋友堅持個人主義,認為自己的進攻和防守的功力才是最重要,應該以佐敦為榜樣。筆者卻看重助攻以及整體戰術,反而個人運球切入不是最重要 (但重申不是不重要,而是建議先學好傳球,再學單打獨鬥)。

佐敦雖然是筆者的終極偶像,但筆者明白到天下間只有一個佐敦,只有一個球神,其他人都是凡人。包括筆者自己也是凡人一個,既然佐敦不易學,何不先學好團體戰?Share the Ball 是筆者一直堅持的理念,一個一接波就立即 1 on 1 單打獨鬥的人,水準高極有限,除非你有佐敦的進攻能力,可惜十個人當中十一個都沒有此水準!

Share the Ball,Ball Movement 筆者認為是籃球上必須堅持的理念。一個人速度再快都不及傳球的速度快,所以用傳球去破對方防守會變得容易。反而 1 on 1 甚至以第一對二,又 crosscover 又轉身又 fadeaway,跳起後來一個佐敦式半空翻手再上等等,難度極高的動作,但入球後只 count 2 分,不會有多餘的難度分加給你。效果遠不及輕鬆輕鬆打團體戰得分。

講籃球有些離題了,但代入投資心態上又何嘗不是?我們只是小散一名,不要以為自己是巴菲特,能夠經常眾人皆醉而我獨醒。又或者寫十版文章去詳細分析一隻個股,效果可能不如單單以跌破支持位沽出,升穿阻力位買入來得有效。

之前也有朋友試過話,組合得幾萬蚊本金,如果一年賺 30-40% 有排都未發達,聽到筆者 O 晒咀!如果你拿一部計算機出來,試計五萬蚊的組合,以年複合 30% 去計,十年後你都有一筆非常可觀的財富了。

如果你還嚴賺錢不夠快,我的意見是,你要做到年複合增長 10% 都已經很難了,先做好本份有點成績,才開始向高難度挑戰吧!

199 則留言:

  1. 再跌多三四百點,恆指的14天RSI就和去年九月尾股災時的數值差不多了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 逹人Sir: 可否告知你短線的target是否包括港交所?今日睇佢都好超賣。

      還有乜心水?等我到時都有啲野做下。多謝先! :)

      刪除
    2. Jessica 靚女: 大市成交薄弱之下, 我怕港交所炒唔起, 就算大市急彈港交所可能只是輕彈,不過佢超賣程度的確真係好嚴重, 有可能只是小注吼佢牛證出擊

      反而我注重以國指或國指相關股出擊,因為國指超賣過恒指好多, 我相信要港股要反彈需要大陸股市同步升才可以, 所以一係唔彈, 一係國指會彈得較恒指多 (個人睇法) ^^

      刪除
  2. 只要每行一步之前諗多一點,留一條退路,當市況真的不如預期時,就按當初的策略向退路退出,這樣雖然不能令你賺大錢,至少能保護你不會輸到破產。
    抄低先!精句!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多點看 "三國" 能學到投資方法 ^^

      投資就如行軍打仗

      刪除
  3. 剛剛得閒望下個市, 無驚喜都唔使跌2百幾點掛.

    歐洲三寶跌得幾甘

    回覆刪除
    回覆
    1. 早上跌幾十點應該在反映市場對減 RRR 沒驚喜, 但下午急跌 200 點應該係反映歐美股市今晚唔掂

      刪除
  4. 買了少少1918,希望唔好跌穿近期底部~

    回覆刪除
    回覆
    1. 1918 已開始現熊走勢, 反而 81 還很堅廷

      刪除
    2. #81 孫栢文看好,要小心。

      刪除
    3. 老孫又出手, 唔掂擋!! >_<!!

      刪除
    4. 佢都幾好做, 燈咗咁多年仲有專欄寫

      刪除
    5. 就係燈才有市場。

      刪除
    6. 81向來是在我的watchlist之中,經Cup sir這麼一提,倒要重新考慮了

      話時話,近日多了數間大行跟進此股,炒高配股唔出奇

      刪除
    7. 咁樣睇返的確係有炒高配股可能性, 因為 3333 和 1918 都走樣, 係得 81 出奇地堅廷

      刪除
  5. 睇返 906, 今日真係跌得好誇 ^^'''

    回覆刪除
  6. 學生妹時期我最喜歡打籃球

    回覆刪除
  7. 多謝達人兄苦口婆心多方面多層次咁傳導炒股技術,收到了,

    回覆刪除
    回覆
    1. 這不是炒股技術, 可能只是我個人發牢騷吧, 哈哈 -_-'''

      刪除
    2. 不是炒股技術,是心法!

      刪除
    3. 不衹是心法是寶典(葵花) ^^

      刪除
    4. 寶典(葵花) 要自宮? :O

      刪除
  8. 歐洲跌得甘, 美市頂得下, 希望不要衰收尾

    回覆刪除
    回覆
    1. 道指曾跌超過 150 點, 依家收窄返, 不過美股係咁陰跌都唔係辦法 ^^'''

      刪除
    2. 另外我早前係認真想做淡現貨金, 不過相關既認沽輪全無吸引力, 以及沒有成交量。攪到做淡唔到, 蝕水。其實早得一個月前做淡黃金係較安全

      刪除
    3. 甲甲
      道指跌幅收窄ing
      金融股跌得勁
      希望頂德主
      好担心歐洲
      good luck bro

      刪除
    4. 我覺無得擔心, 我估希臘最終真係會退出歐元區, 到時可能一天都光晒, 但短期衝擊無可避免 ^^

      刪除
    5. 此留言已被作者移除。

      刪除
  9. Morning 達人 Sir 及 各大大 ^^

    回覆刪除
  10. 請問路人甲兄, 美股最新的看法和部署?

    回覆刪除
  11. 回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 暫減至 50% Cash, 今朝唔大跌可惜, 掃貨掃得唔安心 :(

      刪除
    3. 小小試住先囉, 有枕手再加 ^^

      刪除
    4. 一齊睇水.............泥 ^^

      刪除
    5. 我驚係因為超賣暫時頂住個指數唔落, 但外圍因素黎睇, 港股今日無條件唔跌 bor. 大陸都跌

      刪除
    6. Cash 兄: 我買 3323 係因為佢夠超賣, 而且高 Beta, 如果反彈力度應該幾夠 :D

      刪除
    7. 3323到左上次低位就暫頂住
      不過自己like691多啲

      刪除
    8. 此留言已被作者移除。

      刪除
    9. 此留言已被作者移除。

      刪除
    10. Cash 兄: 691 可能質素好 D ^^

      Capmo 大大: 阿君真強 =_=

      刪除
    11. BlueBird 兄: give me five ^^

      Capmo 大大: 我唔敢追 ^^''

      刪除
    12. 咁你幾時飲番杯涼茶^^

      刪除
    13. 昨一早升時行了去後去(取)阿君^^

      你知佢多D, 入 call 埋 me ^^

      刪除
    14. 所以破唔到身唔制咯^^

      刪除
  12. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  13. 回覆
    1. 強股追跌,是跌浪接近尾聲之兆

      刪除
    2. You Sir: 我都覺得係, 因為近排連金沙都大跌...好似已經無乜股可以再洗, 中線我唔知, 短線離反彈不遠矣

      刪除
    3. 仲有連公用股都比人沽呀
      不遠矣

      刪除
    4. 阿君始終係最美, 可惜 =_=

      刪除
  14. 金沙跌獲金, 有無人有興趣撈? ^.^

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿德仲係咁堅
      機場都唔頂了

      刪除
    2. 你都掛入316?
      我都係入唔倒 :(

      刪除
    3. 我10點出左41.1 佢俾到 41.15,
      我以為實中,赤!!

      刪除
    4. 嘩, 316 原來之前已經跌到咁殘, 我都無留意 tim ^^'''

      今日彈返 RSI(14) 都仲係 26, 夠殘 =_=

      機場今日停飛

      刪除
    5. 1919 求先再跌 3.X% 無再加, 依家無起跌, 蝕。價真殘 (短線 only)

      刪除
    6. 買航運我地實係混水啦^^

      刪除
    7. 我未入到行運水噃 ^^

      刪除
    8. Capmo 大大快 D 加入運水 ^^

      刪除
    9. 我吼殘水, 越殘越好 :D

      316 和 2866 都大彈, 期望 1919 可以追一追落後

      刪除
    10. capmo大大,

      1193又中!

      14.32 or 14.34 ?

      刪除
    11. 係14.32.
      14.5再加了些^^

      刪除
    12. 中左14.32後,我落多個 14.3 佢又唔比人 ^^

      現最赤 316了, 都係那時落咯>_<

      刪除
  15. 874再入咗昨天走貨的一半。11.00蚊

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈, 飲涼茶又有益健康 ^^

      刪除
    2. 見各位大大係度入梗貨,心痕痕,又冇咩目標,謂有再入番凉茶治吓手痕羅。支持大市強烈反彈!

      刪除
    3. 但係今朝唔跌真奇怪, 頂佢個 X, 想佢跌又唔跌, 本預開市裂口跌 200 以上的

      刪除
    4. 此留言已被作者移除。

      刪除
    5. "飲得多,小心過涼"藍鳥兄的忠告。小弟緊記,多謝曬!

      刪除
    6. Campo 大大又捉到最低價,佩服佩服!

      刪除
    7. 此留言已被作者移除。

      刪除
    8. 此留言已被作者移除。

      刪除
    9. haha, agree, 太快 delete 睇唔到 ^^'''

      刪除
    10. 係你度 D 盤位好長咯, 實要 delete 咯.睇唔到咩??

      係話我本出了3個盤, 見來勢洶洶才收了 10.98那個,

      暫中了10.82而10.72未中^^

      刪除
    11. 我始終怕涼茶借好消息出貨, 暫不敢入 ^^'''

      刪除
  16. 回覆
    1. google 應該已 fix 左個 bug ^^

      刪除
    2. 眼見其他內房都跌,真係唔知1918會唔會陪埋佢地落去..

      刪除
    3. 其實內房不算弱, 688 和 1109 都不怎麼跌

      刪除
  17. 大家一早咁忙巡視業務 :p

    回覆刪除
    回覆
    1. Capmo 大大巡視業務姐, 我個 D 小本生意 ^^''

      刪除
    2. Capmo 大大 ~ 我都想要散紙! :P

      刪除
    3. 今早跟達人 Sir 巳收足了 ^^

      刪除
    4. 未, 邊敢 All in 呀,
      加番D啦.
      由4隻加番7隻先咋^^

      刪除
    5. 仲有大把彈藥係手? 強 ^.^

      刪除
    6. 現仲有 29% cash, 今冒進少少 ^^, 你仍有近半才穩才強 ^.^

      刪除
    7. 今日如果如期裂口 200 點以上低開, 我都買多 D 貨

      刪除
    8. 29%cash=散紙,還未計100%巨額銀行存款 :)
      capmo大哥口水倉有11隻?

      刪除
    9. 冇咁多隻噃??^^

      厘排都係得4至6隻,
      昨晚衹得4隻^^

      刪除
  18. $9.2入151.

    J,
    美股不加倉, 見位止蝕

    回覆刪除
  19. 316 昨日41.5入咗,今朝望一望去到40,冇眼睇;
    上午收市前又望一望,點知 ...

    回覆刪除
  20. 美國納指及道指都跌到三月最低位水平,請問達人sir搏港股反彈是因為相信美股今晚可以守住這大位嗎?還是因為今天港股應跌而不跌已屬利好呢?謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. no, 我根據自己那一套睇國指和恒指反彈位, 今日不跌反令我買貨不敢太勇, 小心可能仲有得跌下 tim, 我驚

      刪除
  21. 回覆
    1. 博國指反彈 3323 應是不錯對象 :D

      刪除
    2. 有可能會, 又或者再加倉. 策略係睇到收市前 15分鐘, 如果仍保持住升過百點, 有可能真要加點倉位, 不過唔會太搏

      刪除
  22. 俾達人sir講中咗874真係補番個裂口。逵人大大好野!

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 你睇尋日個支大陽燭再配合巨量成交, 今日又成交回補裂口, 我怕有點問題, 另外強股有時也可以回調至 10天線, 但現時 10天線 9.50, 真回調的話..... ^^'''

      不過只要唔係太重倉, set 定個止蝕位搏一搏都 OK

      刪除
    3. 要收了, 好似好消息盡出, 不過世事難料, 或者明天再爆升 ^^'''

      刪除
  23. 316外,很多低開爆上,如751、1011。

    回覆刪除
  24. "你睇尋日個支大陽燭再配合巨量成交, 今日又成交回補裂口, 我怕有點問題, 另外強股有時也可以回調至 10天線",X2
    我還擔心大户出貨,小心,小心.

    回覆刪除
  25. 1919 今日咩事???成交大成咁....同樣成交咁勁要數去年 12月中, 跟住股價就......hehe 幻想中!

    回覆刪除
    回覆
    1. 上埋同一隻船,都希望個股價能跟逹人Sir幻想咁行.......hehe

      刪除
  26. 公司進一步加強人盯人政策, 日頭好難上嚟!

    尋晚美股衰收尾, 而家睇, 好些少

    回覆刪除
    回覆
    1. 甲甲
      小心公司human resource reallocation
      美股暫時止跌
      歐洲死水一談
      最怕火燒連環船
      點睇

      刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。