2012年6月2日星期六

歐美股市大插

昨天港股表現差過大陸股市,恒指全日跌 71 點或 0.38%,國指跌 65 點或 0.67%,總成交 545 億,成交近日有點放量跡象。國內股市平收。

昨天沒有任何買賣,港股仍然超賣之下不想沽貨,反而留有資金等大插時以牛證再博,此乃近日的策略,雖然大有事後檢討的空間,但既已定下方向就要繼續守,不會隨便在中途改變。筆者建議朋友一早沽走內銀大行,當時內銀剛失守 50天線,朋友搬出同佢鬥長命論,早前內銀一直下跌他話等大插時再買,但昨晚告訴筆者可能下週一大跌都要減點倉 ^^'''。

昨天組合回報 -0.45%,跑輸恒指但好過國指少少。回顧整個五月,回報不算太差,只是 -2.1%。不過這次有事後檢討空間,就是筆者過早入市撈底,當初是低估了環球股市的弱勢,尤其是港股是弱中之弱。另外正如 You Sir 提醒筆者,撈底動用的注碼過大。

昨晚歐美股市大跌,德國最傷跌 3.42%,美股道指也大插 274 點或 2.22%,星期一港股裂口低開是無可避免,但週五恒指 RSI (14) 是 29 左右,如果能大插過千點 (可能分兩日),反而又是一次博短線反彈的機會。

當然個市大跌,坊間必定是壞消息遍布,恐慌氣氛漫延,以至大家都認為跌勢可能是無底深譚。但如果和金融海潚時比較,恒指日線圖 RSI(14) 最差也只跌到 18 左右就會有反彈。當然 catch the falling knife 是高難度高風險動作。

正如筆者一早提及,現時已經無可否認是熊市,或者大家不喜勸熊市這個詞,可以用下跌
趨勢來形容。而在 downtrend 市中撈底博反彈的難度是很高的,所以筆者下次會檢討這個做法是否真的有效率,當然筆者試過好多次撈底,叫做有點經驗,很多時撈底都不會有大損失。

但要檢討的地方是,如果最終都是得個做字,而幫不到組合提升多少回報的話,下次可能會在大盤 Downtrend 過程中選擇不動。至於何時才出手作中線撈底,則有待研究。筆者暫時覺得恒指 PE 6-8 倍之間應該是一個中期底部。長線不敢諗住,以免中了 Value Trap。

-------------------------------------------------------

講點題外話,昨天一口氣去書局掃了幾本書,有 Andre Kostolany 的 <<投機者的告白>>三部曲,有 Robert D.Edwards 的 <<股價趨勢技術分析>>上下冊,以及 T. Harv Eker 的 <<有錢人想的和你不一樣>>。

另外近日有個有趣現象,大家應該知道經常有一個廣告是會播國歌的,小兒一睇到這個廣告就會起立,到播國歌時他會起舞,神情非常高興及陶醉。莫非他是愛國之士?愛國我不反對,但愛 XX黨就.....兒子!不要加入共青團哦!

123 則留言:

  1. 唔知今日可唔可以攞第一?

    回覆刪除
  2. 達人兄,依家基金界似乎係恐慌,但散戶仍然期待大反彈撈一筆,相信有同樣心理的仲有唔少,單看大家的現金水平很低便知,之前在某過氣blog人留言,話要等散戶全持現金才入市,話我說話天真幼稚,我只能誽雖然幼稚但一啲都唔好笑睇來後市仲係睇跌.先此声明,我長期百分百持股,傷得比各師兄多,以上只是有感而發而已.

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以咁講, 我認為短線插得過份自然會反彈, 幾時就未知, 我學緊點樣用資產配置去作分段撈底, 效果如何事後檢討。

      中線我認為未跌夠, 因為我一早已在失守 20300 點時說, 這是一個熊市的開始。但做法上我是出錯的, 因為當時以短線超賣以及估值偏低為理由, 沒有清倉之餘, 也沒有小注入熊証做淡。但當時我已撤走大量股票, 現金水平曾經達 70%, 其後入市是博短線反彈, 中線睇法我一直都未變過。

      至於長線幾時入市才合適, 我認為根據散戶的恐慌心態來決定, 是有點過於主觀, 因為我們認識的人不代表全香港的人, 我們只能從報章或者網上大約估計散戶的恐慌程度, 但我們忘了自己都是散戶之一 ^^'''

      我主張用更加實在的數據, 例如把恒指 PE 和過往的重大危機時的 PE 作比較, 睇睇跌夠未, 如果覺得預測的盈利不夠安全, 可以自己加一點安全邊際。中線也可以用週線的超賣情況, 甚至用月線圖去睇等等。

      各人投資的方法都不同, 如果兄長是長期 100% 持股, 那麼股價的波動應不是你的考慮之列, 而散戶的恐慌程度更加不用理會, 只要集中於你的持股是否長線的優質股就可以了, 因為你只會換馬而不能加注 (因為長期 100%)。我是投機者, 當然先睇大市, 然後再選個股 ^^

      刪除
    2. 今期睇 iMoney 蔡雅頌的訪問, 我覺得佢睇野好客觀, 與其他盲目的價值投資者不同, 他是應進時進, 應退時退。

      X東長期話一股也不賣, 越跌越買股, 熊市又話係牛二調整, 根據他的睇法, 由 07年開始至今都未出現過熊市, 哈哈。但他也講過一句, 到熊市時要睇基金經理渣幾多現金係手, 渣得多的先叫勁。

      咁佢又勁唔勁呢? ^.^

      刪除
    3. 另外上邊的補充:You Sir 和其他師兄都講過, 大市 PE 不能代表全部, PB 和股息率都要留意,有時 PB 準過 PE, 我對估值方面不在行的, 不要問我 ^^'''

      刪除
    4. 其實有很多股票, 目前股價比上月中的低位高得多. 去年的股票貴, 個個話牛二買買買, 我堅持不信, 空倉等待. 今年的股票是真便宜, 便宜得像地底泥, 卻沒有人信, 反正我就相信了.

      "我長期百分百持股,傷得比各師兄多". 很趣怪, 今天同你講一直百份百持股, 但前幾日又同你講要等六月中才買貨. 唔知係自己都忍唔住買了貨定係自己幫組合做QE了? :) , 明知自己咁準,唔一早清哂倉? 講到底, 其實就自己心裏都沒譜, up D 嘢有水就抽下. 與其到各大 blog 左抽右抽, 不如踏實研究股票和自己該如何操作. loser is loser.

      刪除
    5. 難得阿sir咁認真睇小弟的發文,自己由60萬起家,最多賺了20萬,最近兩年已輸凸,絕對係loser,不過人地心目中只有自己是winner.不過我呢個loser都係喜歡係達人兄這裡發文,因為以前在winner兄的發文很快被删掉.
      達人兄,有空再交流,不想打擾你的地方.

      刪除
    6. 歡迎大家心平氣和地交流, 股市難玩是大家都知道的, 共勉之 ^^

      刪除
    7. 垃圾留言在 Google blog 無法顯示, 其實大家都知. 達人Sir 都知架. 咭咭 ^^!

      刪除
    8. 垃圾真的不該留下,我都好欣賞依家一啲垃圾都冇得留嘅地方。

      刪除
    9. 小弟都支持cup sir同達人遠離抽水怪,個名差到同只股都一直沉底

      刪除
    10. 小弟都支持cup sir 同達人遠離抽水怪,個名差到同只股都一直沉底. x2

      刪除
  3. 回覆
    1. 我則是參考了某些人的分析,他們是不同方法的分析但同樣認為還未進入牛市,所以我一直保持中性,不敢貿然大量入市。當然可能錯失很多機會,但自己不是身手敏捷的高手,錯失總好過損失吧? :)

      刪除
    2. 無錯, 錯失機會總好過損失慘重

      我近日讀一些成功炒家的心態後, 覺得最重要是這一句!可以引伸為, 不用每天都要持貨, 耐心等待機會到來才最出手大啖咬。我經常過早就入場撈底,或者在失大位時沒有堅決清倉, 其實都只是怕 "錯失機會", 怕入場遲了輸蝕, 怕失大位清倉後大市突然回升變左傻仔 =_=

      刪除
    3. 呢個都係我一直克服唔到既心魔

      刪除
  4. 回覆
    1. 你是以由高位向下的跌幅去計算分段買入的位置, 還是以大市的估值去分段買?

      我上年以向下跌幅計算, 結果大市跌幅少於我預期, 也少於其他熊市的平均跌幅, 不知今次怎樣

      刪除
    2. 我睇牛証分佈決定,不過唔知買咩好

      刪除
    3. 哦, 但牛証分佈是睇短線, 你諗住跌到 18200 就短炒?我諗個位都差唔多 :D

      刪除
    4. 而家無得估,你話牛二又得,bear 2 又得,短線算,我未睇完圖勝天下AR,努力中

      刪除
  5. 早晨 ~ 達人兄, 大家 :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 早晨各位:) louis兄早XD

      刪除
    2. 達人 sir 及各大大/姐妹, 早晨 ^-^

      收得到也未必好又中了. >_<

      好在週四搞衛生, 洗基建大地回水,汗~~

      刪除
    3. capmo大大,各大大,

      早晨!

      刪除
    4. Cash 兄早晨 ^-^

      有冇仲伸手或洗地~~
      望見隻農工抹完又抹~~

      刪除
    5. 達人兄早晨! ^^

      capmo大大,

      睇戲先
      老吉又升

      刪除
    6. 頂老吉唔順, 今早行埋D玻璃, 現又打爛埋了^-^

      刪除
    7. 此留言已被作者移除。

      刪除
    8. Capmo 大大強!!大把現金可以買貨, 我無乜現金真的要等到最後一刻才做了, 如果我有 40% 現金, 今天都會出手第一擊了 ^^

      刪除
    9. 此留言已被作者移除。

      刪除
  6. 市況短評:大市又大插, 不過沒有想像中咁勁, 大市繼續尋底, 很可能終需跌穿 18000 點, 今天暫時也重傷 2.60%, 是近排少有的重創。

    餘下的 14% 資金, 老實講再用來撈個股, 即使博中反彈也對組合回報沒有大幫助, 所以個股暫時不睇, 集中火力睇大盤超賣情況, 到位時出手買牛證

    回覆刪除
  7. 今次又會試上年低位16200??

    回覆刪除
    回覆
    1. 中線有可能, 短線無乜可能, 一但會彈一彈先, 現水平如果無反彈即插到 16200 點, RSI 變成幾多?哈哈 ^^'''

      刪除
    2. 達人兄,你見過HSI最低的RSI係幾多??

      刪除
    3. 如果陰跌, 可以跌到好低, RSI(14) 跌到 16 都得, 但一般黎睇, 跌到 22 已經好吸引

      刪除
  8. 回覆
    1. 利君希望也震走埋他 ^^

      刪除
    2. 我成個倉得佢一個綠

      刪除
    3. 而家有D恐懼,又有D興奮,想入又怕

      刪除
    4. Stephen 兄: 你首先要有一個咩水平就入貨的指標, 到位就入, 未到位就等. 如果有現金係手, 當然想個市大跌, 所以應該興奮多於恐懼 ^^

      刪除
    5. 好多人氣開始 free fall 了. 冇就興奮, 有就.....

      刪除
    6. 有些繼續尋底之旅中, 有些沒有再破前低位, 強弱開始明確 ^^

      刪除
    7. 你之1919比316強 ^-^

      偉仔在找底褲~~

      刪除
    8. 無睇一陣 偉仔跌到咁:-(

      刪除
    9. 偉哥插到....現出晒熊走勢

      刪除
    10. 點估?? ^-^如有時,我又都會望1.5咯^-^

      刪除
    11. 1114應該係之前見左低,
      999又去番之前的低,唔知頂唔頂得住

      刪除
  9. campo大大 說得對 無得估:-)

    回覆刪除
  10. 今日恆指暫跌2.3%, 國指跌 2.7%
    自己睇開曾擁有的20隻, 竟有12隻現跌超 4%-8.x%
    衹有1升, 汘 ~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都沽左323
      留錢再買

      刪除
    2. 下午個市指數冇勿變,
      但自己留意開的很多都插多了甚或破位~~

      刪除
    3. 我就係講佢-8.x, 好在那天講走D在高位既時, 順手走埋佢~~

      刪除
    4. 81成交量比較細,一有沽盤,可以跌得好急

      刪除
    5. 老吉 =_=
      阿旺都好硬淨

      刪除
    6. 現比舊價約9.52而己~~

      刪除
    7. Cash 兄有冇伸手或 target ^-^

      刪除
    8. 81未有貨 等你地指示:)

      刪除
    9. 此留言已被作者移除。

      刪除
    10. 老吉痴 Q 線 >_<!!
      旺仔算硬淨

      刪除
  11. 港股只剩151, 1083, 慶幸唔算插得甘

    回覆刪除
  12. Diu la ma all loss, sold all hold 100% cash

    回覆刪除
  13. 316食左瀉藥....now -7.42%, 唔知d師兄走晒未?

    回覆刪除
  14. DAX又插爆!真係多得肥婆唔少!

    回覆刪除
    回覆
    1. 插 1% 姐 ^^

      不過肥婆堅持的做法, 對長遠黎講係好事

      刪除
  15. 今日watch list 入面只得902和874見綠,但其它跌5%以內已經是小兒科,繼上月十八號後,又一日panic selling!

    日本TOPIX指數創廿八年新低!死牛鬥長命的後果可以好恐怖!

    回覆刪除
  16. 樓巿貴到癲,但仍然人人爭住要!
    股市平到暈,但仍然人人爭住沽!

    這是甚麼世界?2,6收息現價計已有4厘,比收租,美債高很多,風險更可能比它們低,但就是無人愛!

    回覆刪除
  17. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  18. 唔知講咩好,睇圖要追,有錢無膽

    回覆刪除
  19. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  20. 話說上證指數今日跌 64.89 點......

    回覆刪除
  21. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。