2011年12月1日星期四

要等週線確認轉勢

今晚兩大消息出台,中央開始放水,減存準金率。以及全球六大央行聯手救市行動。散戶的氣氛由下午的非常淡,快速轉變成極好,網絡上有很多人又在這時候站出來,說牛一已經來臨,早早在 16200 點已經見了底云云。

筆者不是喜歡和好友唱反調,但以 TA 來看,的確目前就說熊市已完,其實言之尚早。如果有人說配合其他指標一齊研究,得出熊市已於 16200 點見底 (即 10月),我都不反對,因為實在無人能準確知道。但若果是配合其他指標得出的結論,不應該在這晚才站出來大聲說牛一,而是應該早早在 9月尾 10月頭就訓身入市,而一直持有到現在。

筆者決定不聽從外圍消息行事,回歸筆者自己的基本步,以自己認可的 TA 作出對策。

以六福 (590) 為例子:


首先看日線圖,在紅色線上沒錯是一浪高於一浪,但這只是一個很短暫的時期,到跌穿紅色線時,其實走勢已經轉壞。


再看六福 (590) 週線圖,日線圖上的一浪高於一浪不見了,只是看到一條大下降軌。所以從 TA 角度去看,要確認股價見了底再展升大升浪,至少要等股價突破紅色線的下降軌,最好是等股價再突破 36 蚊左右的前浪頂作 double Confirm。

你可以話:大佬!由低位 20蚊升到 36蚊先買,錯失了幾多獲利呀!!

筆者回應:因為現時在討論 TA,TA 永遠是等向上突破才 confirm 買入,而不主張未有 uptrend confirmed 時衝入去買。如你以 FA 角度覺得六福 (590) 抵買,你又身體力行在 20蚊大手掃貨,而持有到現在,筆者比 10000 個讚你。但筆者卻見到更多人在 36 蚊樓上買入蟹到 25 蚊樓下忍痛沽出,或是在見短期底後以 22 蚊買入,但在 25 蚊已急急腳沽出。

------------------------------------------------------------------------------

OK,如果有了一個週線 (中期) 和 日線 (短期) 的分別的概念後,再看看恒指圖:


假設明天恒指大升而能成功突破 50天線以及 10週線 (約 18500 點),而到週五都企穩其上,其實週線圖已出現了一個 "浪" 的形態。如上圖紅色線代表浪底及浪頂,藍色線代表近日走勢,而最後一條藍色線筆者給了幾個問號,即代表仍未出現 (向上畫只是假設)。

所以分析是否熊轉牛,筆者認為指數只要能突破前浪頂,即一浪高於一浪正式成立,再沒有理由死熊下去。要注意這是週線圖的浪,比日線圖的一浪高於一浪,有效得多。

-----------------------------------------------------------------------------

既然現在仍未出現,即說熊市已結束是言之尚早。可能有人以 9-10月市場沽貨的恐慌來作推測,證明牛一已在極恐慌的情況下誕生。請看下圖:

 上圖是恒指近二十年的月線圖,藍色圈代表早前熊市的跌幅,紅色圈則代表今次暫時的跌幅。不用筆者多說,早前藍色圈遠遠比這次的紅色圈巨大。是否這段紅色的跌幅代表很恐慌?那麼早前的熊市就是世界末日?

-----------------------------------------------------------------------
當然筆者再重申一次,TA 不是投資王道,仍然有大量的其他指標和工具可以用來找出轉勢訊號。但以單日或短期的大市升跌來判斷熊轉牛,筆者認為出錯的機會極高。


上圖是 08年熊市的日線圖,如果把 A 和 B 點放大來看,你會發現這兩處地方是恒指都有非常不錯的升幅。A 點時恒指暴跌後再急急大暴升,更似足一個大 Deep V 的見底訊號,但之後大市如何,看圖就知。

當然我們目前永遠無法知道圖的右邊是甚麼。在右邊等着我們的是一個漫漫長夜的跌浪,還是朝氣十足的大升浪?

61 則留言:

  1. 早晨達人Sir! 多謝多謝!十ト十ト!

    回覆刪除
  2. 達人兄, 早,
    大戶怎會放棄派貨.....no ar..,散戶入市的機會哩,
    所以,會坐下過山車般的上昇,熊仔小心到价.
    -B1

    回覆刪除
  3. 上星期五"盡清"熊和LP的原因之一,是今月有重磅 IPO.
    -d1

    回覆刪除
  4. 達人哥哥大大,Cap大大型各大大...早晨


    達人哥哥大大,我有一隻BB好危險,會隨時即拉去劏:(((((

    回覆刪除
  5. 達人兄,
    非常合理的分析,
    後市看未來發展罷!
    可熊可牛。

    〈初次留言〉

    回覆刪除
  6. 花花同我的69303看來今天係玩完啦
    哭...

    回覆刪除
  7. 69182 BB 已暫停買賣 -_-"

    by 志

    回覆刪除
  8. 達人兄&各大大早晨
    Candy

    回覆刪除
  9. 達人兄好勤力喎。
    我自已睇法係,買熊證前,早已預左一係賺到某價走,一係蝕到正股升到某價走。以第二個情況o黎講,分幾日慢慢升到止蝕價同一步到位對最終結果並沒分別。只係多幾日等自己去煩下。因為睇住正股連升幾日,但又未到價。
    反而如果今日真係一步到位,都只不過係要要求自己按策略行事。至於組合可唔可以抵受住跌幅,就係買入前o既注碼控制問題(自己就做得好差。)
    當然,如果今日裂口一千點開市o既話,就俾原本預計蝕多左(我都係借用o左兄o既18500為走佬位),所以有考慮過用極貼老佬價o既熊證去控制。但之前o既一點劏牛術今我有o的陰影,所以最終都係用番遠少少o既證。
    fai

    回覆刪除
  10. 好彩昨日買的正股幫補嚇

    回覆刪除
  11. 達人sir ,各位大大

    早晨!

    回覆刪除
  12. 又一隻黑天鵝...
    a股尋日都跌哂眼鏡...證明政策風險已超過一般人,甚至大戶既想像
    好彩賣左2628熊...

    回覆刪除
  13. 達人 Sir 及各大大,早晨~~~

    0.044 0.96 M 打哂了, 玩完一轉都結果輸了7K

    回覆刪除
  14. 還看收市怎樣才走熊, 不知 中國官方 PMI 何時公佈? 收市後? 有無大大知?

    回覆刪除
  15. capmo你撞拿翻的
    我的連渣都沒

    回覆刪除
  16. 我昨日下午本都搞搬D, 但佢 69022 價搞太闊~~

    回覆刪除
  17. 暫不搞牛/熊住, 望定DD先~~

    回覆刪除
  18. Cap大大, 我連食白糖糕都無得食呀!!!!

    回覆刪除
  19. 早晨各位大大!今日真係出現最壞情況, 升一千點, 好彩隻 69348 仲未劏, 所以立即沽出 @0.067. 暫時回報損失又真係如我尋日所計是 -5%

    其餘熊仔暫時不沽住, 睇下有無更好的價才逐步沽出

    回覆刪除
  20. Cash 兄睇佢後繼無力﹖
    FAI

    回覆刪除
  21. keep 69244 HSBC bb
    因其業績吾係好得
    現坐中

    by 志

    回覆刪除
  22. Cody, 我地會有少少渣


    莊會退回雞碎少少俾我地

    回覆刪除
  23. B1: 今朝有隻熊仔差點到價, 好彩立即沽出執返些少 :D

    D1: 重磅 IPO 和大市升跌有關係?可否解釋多一點

    花花: 非常接近回收價的熊仔, 好立即沽出喇, 執返些少都好 :D

    紅塵: 多謝觀看此 Blog, 請多留言吧! ^^ 大家交流一下心得, 就算唔係講股, 得閒吹下水 lor ,hehe~

    回覆刪除
  24. 有沒有呀
    我真不知有少少退回

    回覆刪除
  25. 真係望到得番D 骨, 笑~~
    現真要看其收市能否仍高收在 19000上了~~

    回覆刪除
  26. 達人兄, Capmo 大大, Cash 兄 各位 ~ 早晨 :)

    回覆刪除
  27. 志 & 花花 & Cody: 同病相憐 x 2

    Capmo 大大: 7K 對你來說不算太大損失, 我今日損失都慘重 T_T

    FAI: 本來今日才 post 出技術圖, 不過尋晚打機 (call of duty) 打到三點, 順便上網睇睇美股, 結果順便又寫埋這篇文 :D

    你的回覆很有道理, 的確按策略止蝕係必須的, 應該在買之前就想清楚認輸位, 我一直的認輸位是 18500 點, 不過單日裂口一野升到 19000 點, 卻是預料不到的. 風險管理其實已做左. 當情況超出預期也無辦法. 因為中國和全球六大央行同一天放水, 我諗無人會估到吧. 無法事先預計的風險. 不在我研究之內. 做好自己能做的事就夠了 :D

    回覆刪除
  28. Cash 兄: 勇! 睇後市無力? x 2

    回覆刪除
  29. Fai,

    阿爺連2400都上唔到喎,入左69063

    回覆刪除
  30. 達人兄,請教一下,好似今日咁o既情況,如果原本策略係大市收18500以上視之係轉勢訊號,要止蝕熊證。但大市如果今日高開1000點。之後不斷下滑,收市只能稍高於18500點,你會視之為利好定利淡。熊證會如何處理﹖
    fai

    回覆刪除
  31. 達人sir,

    係佢比我睇無乜力

    回覆刪除
  32. 係個爛B 倉由3倍幾利拍到嘔蝕7k幾, 如現走就唔洗蝕了,
    仲暈緊陣, ~~~

    回覆刪除
  33. 目前 YTD 回落至 -9% 左右, 同期恒指變幅 -17.7%, 都仲叫做好過大市既, 阿 Q 精神, hahah~~

    回覆刪除
  34. FAI: 如果高開 1000 點, 竟然收市要回落返 500 點, 我視之為大市無乜力, 加上國內股市只升不夠 3%, 還未追回尋日跌幅的話. 我還會守一守. 不過有可能會減持熊證, 但不會全面徹退洛 ^^

    Cash 兄: 大陸其實升得好少, 日經和澳洲也升 3% 不到.

    回覆刪除
  35. Capmo 大大: 你見慣大風大浪, 今日其實不算甚麼啦 ^^

    回覆刪除
  36. 2840 如果突破下降軌會加倉. 如果各國大量放水, 黃金又會升過. 不過我好燈. 唔好跟我 ^^''''''

    回覆刪除
  37. 國內股市只升不夠 3%, 還未追回尋日跌幅的話.
    不過佢如又有番力,可能會減持熊證, 但不會全面徹退洛 ^^ x 2

    回覆刪除
  38. 當入左場俾人老點吧.
    暫不好太勇搏住了,
    唔順停下最好,
    今日仍未知上落,
    一再夾食埋最多之 19300,
    就全失力去守了~~

    回覆刪除
  39. 達人兄,
    我經常睇你D大作... 文筆唔好少留言。
    心底有個問題一直想唔通....
    大戶點樣處理17300 - 17699牛仔? 放生?
    ..... 仍等待 17300 附近入重貨抄一轉,可能會落空。
    看淡,市場發展或會令我改觀 ;多看幾天再作打算。

    回覆刪除
  40. 達人哥哥大大,我隻熊已出競價出售,但已被即時拉去劏

    回覆刪除
  41. 若以昨週的氣氛和成交, 點賣 ?
    另外,市況甘差都上市, 上市公司給的費用和超額著數更多.
    -D1

    回覆刪除
  42. Capmo 大大: 我都預了收市前如果大市沒有大回落, 我都必然會徹退的. 但暫時觀望唔玩住了. 停一停係最好的辦法 :D

    紅塵: 我這些文章不是甚麼大作 ^^''' 我認為不要太着重去看牛熊證的重貨區來操作. 因為大市是否轉勢, 始終要還原基本由經濟推動, 不過股市行先經濟一步罷了. 如果經濟始終不行, 股市反彈完就回落, 如果經濟係的確有好轉, 則就算任你有幾重的牛證區, 殺不落就是殺不落.

    花花: 願隻熊仔安息 ^^''''

    D1: 但要推高整個大市, 為了造就一隻 IPO 出貨....好似有點兒...

    回覆刪除
  43. 大戶都是順勢而為, 看的是全球股市.
    b1

    回覆刪除
  44. 達人SIR有邊D徹退左呀

    K

    回覆刪除
  45. B1: 沒錯, 大戶都要順勢, 逆勢舞高弄低只可以做出短暫, 不能做得長. 所以如果升勢持續, 無理由再配以陰謀論黎解釋

    K: 只走了一隻 69348, 因回收價 19100 點, 唔走唔掂檔. 其他仍然持有. 回報蝕 5.5% 和 6% 現在看來也無太大分別. 想守到收市前才走, 希望有個更好的價錢可以徹退

    回覆刪除
  46. 好難玩 >,<
    第一次留言的CDROM

    回覆刪除
  47. CDROM: 好難就不要玩, 暫時觀望好一點. 到市況更明確時才重新入市吧, 不用向難度挑戰 ^^

    回覆刪除
  48. My pt is "過山車般的上昇"
    - b1

    回覆刪除
  49. CDROM: 好難就不要玩, 暫時觀望好一點. 到市況更明確時才重新入市吧, 不用向難度挑戰 ^^ X2

    今日都係徹退離場,保本為上

    K

    回覆刪除
  50. 我都先走左隻貼價恒指熊。見大市高開後有點回落,幻想左一陣,但轉眼又上番去,都係走左一半先。仍剩番一半個股熊證。收市前再算,睇怕佢冇力上多幾百點掛。
    FAI

    回覆刪除
  51. 目前我手上得一隻67044
    都唔知走唔走好-.-

    回覆刪除
  52. 不能做得長x2,
    下年定PK!
    唉, 不說了..
    -d1

    回覆刪除
  53. 之前起19000附近股票清倉、而家等位入貨。
    多謝意見。

    回覆刪除
  54. B1: 咁升完後會唔會過車山般的下跌?^^'''

    K: 正確!

    FAI: 減持都是正確決定,總之做好風險管理

    匿名兄: 買貨前應該已設下止蝕位, 不過如果情況超出預期, 則要冷靜找對策, 不要讓自己太過慌亂. 可參考小弟和其他網友的徹退策略. 不過買賣決定始終要自己來做的哦 ^^

    D1: 其實你觀點和我很相近的, 不要 "不說了" 吧, haha~~講多一點點吧. 我這一刻都維持住大市會長期作戰 (即不會大牛也不會大熊) 的看法

    回覆刪除
  55. 新版已開, 可以在新版繼續吹水 ^-^

    回覆刪除
  56. 我不習慣爆升成千點才來追貨, 寧願再等等. 如果一定要現在買股票勸大家要買自己熟悉的, 因為這樣你才容易辨別股票是否吸引, 不會在買入後又因市況大上大落隨便止蝕, 比人左一巴右一巴. 這是我個人這一年交了不才學費換來的心得. 不要眼紅別人升50-60%, 自己抓好能把握的升幅就很好了.
    --時雨

    回覆刪除
  57. 時雨: 我任何時候都不會眼紅別人的回報, 做好自己的功課就夠了, 大家一齊努力 ^-^

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。