2011年12月2日星期五

淡友的黑天鵝事件 (updated)

昨天是筆者的黑色星期四,星期三下午投資氣氛仍然很慘淡,國內股市當天暴跌超過 3%,怎料星期三晚中國以及全球六大央行一齊放水,結果昨天恒指全日升過千點,筆者亦慘被夾死。雖然持有的淡倉只佔十餘 %,但由於大盤單日做出超大升幅,所以在槓桿效應之下,筆者的組合亦要重挫,創下筆者歷來試過的最大單日跌幅,一天回報不見了 6%。

讀者都知道筆者做淡的認輸位是 18500 點以上 (即突破 50天線以及 10週線),本來計過數如果大約在 18600 點左右平淡倉,YTD 可以跌至 -6% 左右,仍未及早前組合的最大負回報 -6.5%,所以最多只是白做,不會有太大損失。

而做淡目標先看 17000 點,如果達標則應該能成功收復負回報,筆者認為單以技術走勢來看,做淡目標看 17000 點其實已算是保守,不算太貪。不過既然出現黑天鵝事件,筆者當然要在昨天認輸,全部平掉淡倉,由於認輸位突然高了數百點,而且在最風高浪急的一天沽出,所以負回報當然超出預算。

目前組合 YTD -9.39%,恒指同期 -17.53%,差距又收窄至不夠 10%。

------------------------------------------------------------------------------------------------

筆者覺得昨天是非戰之罪,但既然事件已經發生,與其去大罵甚麼陰謀論或大戶做市等等,不如接受現實及暫時退出休戰,以冷靜返個頭腦,以客觀的角度去看清楚事件。

昨天絕對不是甚麼陰謀論,因為 A 股在星期三大跌必定有原因,A 股市場太過龐大,以及一直都有效率又有領先作用,所以筆者認為不會是大戶做低 A 股引發恐慌,好趁低吸納。另外大戶也無可能可以控制全球六大央行吧。

不過就觀察 A 股市場來睇,筆者覺得有點奇怪。既然星期三晩收市後中央會公佈放水,無理由 A 股會於日間大跌,因為 A 股市場一定有大量春江鴨。而昨天 A 股市場的升幅相對冷靜,全日升幅不夠 3%,今早再次下跌。

另外全球中央的救市行動,亦令筆者摸不着頭腦,市場一直是等德國認同歐央行開機大印銀紙,但無厘頭突然爆出與美元貨幣互換計劃。有興趣的讀者可參考青山院長的見解:

http://linpinfan1.blogspot.com/2011/12/blog-post.html

宏觀的角度去看歐債,可以參考陶冬博士的分析:

http://blog.sina.com.cn/s/blog_467a66b00102dvb5.html

他認為長遠來說,歐債最終的解決方法是解體,但不會在短期內發生,問題會拖至很長,這和筆者的見解一樣。如果歐豬要徹底解決債務問題,必定要實行緊縮政策,全國人民合埋把口,密密做做足十幾廿年來還債,此乃不二的方法。但歐洲人民不會這樣做,他們不願改變大花筒的生活,筆者很有信心,在未來十年內應該會見到歐豬國相繼被踢出歐元區,又或者歐元區自己解體。

-------------------------------------------------------------------------

更新:關於 A 股疑慮



中信證券 (6030) 昨天看似升幅可觀,其實只不過是星期三下陰燭下跌,昨天跟隨外圍回升而已。A50 (2823) 昨天開不了陽燭,今天也暫時有支陰燭,情況和早前見頂有點相似。所以........

現時很多人因為中央放水看好 A 股市場,但我個人認為.......小心一點吧

107 則留言:

  1. A 股跌近 1%,2823 跌 2.3%,個勢真係唔係幾掂擋

    回覆刪除
  2. 達人兄, 作為一個高級投機者, 唔會只睇圖表, 得閒睇下科斯托蘭尼的投機智慧.其實有些高手(如cup)已經睇到一點蛛絲馬跡. 當然我亦看到蛛絲馬跡, 只不過我不喜歡公開說, 哈哈.

    回覆刪除
  3. 老實講,有啲野係唔會同大眾分享既, 哈哈.

    回覆刪除
  4. 認同版主觀點。可以留意blog高手們的取態:
    Cup:一如以往,全攻型(可能認為自己十月入市慢了兩拍)
    William:等幾日
    Albert:望多幾日,睇實恆指企唔企穩19,900
    陶東,李順威:相信你已經看了

    另,(燈神)立即轉軚話上36,000 都有參考價值。

    回覆刪除
  5. Morpheus,

    邊個燈神?咁多個

    回覆刪除
  6. Albert:望多幾日,睇實恆指企唔企穩19,900

    19,000 ??

    回覆刪除
  7. 19,000 typo
    燈神咪最出名個blog,不方便開名啦

    回覆刪除
  8. 我仲未食早餐 -.-" 無端端借左達人兄個場俾我地吹水,真係唔好意思

    回覆刪除
  9. Morpheus: 燈神正如未日博士一樣, 一個永世睇3萬點(死牛), 一個永世睇萬2點(死熊), 即係一隻停左既錶一日都準兩次一樣, 呢d人可以由觀察名單去除, 反而睇時熊時牛既人更有效果(正如當年的奇論王).

    回覆刪除
  10. 对小豬的留言失望

    回覆刪除
  11. Morpheus,

    達人兄唔會介意既^-^,除非係講啲有味野

    回覆刪除
  12. 小豬: 我不是高手級, 所以只睇圖表, 不過我絕對同意必定要多角度去睇, 要收集很多資訊 (蛛絲馬跡), 不過我暫時未有功力去分析這些資訊, 所以如果收集過多, 反而會有反效果, 令自己諗多左. 唯有功力漸進後, 慢慢向這方面改善吧

    P.S. 你下次睇到蛛絲馬跡, 請私人 email 告知我 :D

    Cash 兄: 私下告訴我可以吧 :D

    Morpheus: haha~~無錯, 神人尋日已經轉呔 36000 點, 請你多多在這裡留言, 我地最喜歡吹水 :D

    (上文已 update)

    回覆刪除
  13. Cash 兄: 有味野?乜味先?喊定甜.....hehe

    回覆刪除
  14. 小豬 Sir: 所以沒有參考價值的 Blog, 我看一次就算, 不會 bookmark. 宏觀我會參考陶冬, TA 我會參考 Goldone 以及 Cup, 基本分析會聽取你和 You Sir 意見. YfChan Sir 失左踪 :(

    回覆刪除
  15. 達人兄,

    乜味?睇你自己啦 ^=^

    回覆刪除
  16. 估唔到達人兄會全清,還好今天未大跌,
    達人兄仍可入熊壓壓倉.
    -b

    回覆刪除
  17. 達人兄, 知唔知點解我比以前少去人地度吹水, 因為人出名左就多人黎追擊. 睇下我一留言又有人話失望. 去費高兄, cup兄度又係咁, 所以我先唔會公開講我既意見, 忠言永遠逆耳, 好心提人反要受氣, 作為旁觀者更好, 哈哈.

    回覆刪除
  18. 小豬:大致認同。所以平時無需理會燈神,燈神「轉勢」才是他「發威」的時候
    (莫非燈神觀點都要技術分析?哈哈)

    一半講笑一半認真,佢每次突然轉軚都「令鑊金」,可以認真考慮參考一下

    回覆刪除
  19. 當然我亦看到蛛絲馬跡, 只不過我不喜歡公開說, 哈哈.

    对小豬的留言失望

    回覆刪除
  20. 小豬要多留言呀!
    再唔係過來小弟blog指點幾句都好!人地肯話你,你先學到嘢

    回覆刪除
  21. Cash 兄: 喊味甜味我都o岩架 wor ^=^

    -B: 尋日我心底裡很想很想很想再等多一日, 但紀律卻一定要守. 如果紀律不唔守, 就不用談投機了. 投機最基本是一定要守紀律. 無論高手和初手都要守. 情願事件檢討, 如果最初止蝕位定得太緊, 下次可否放鬆少少呢, 等等. 但當時一定要守左先.

    小豬兄: 咁又係, Cup Sir 個度都好多抽水王. hehe~~不過這裡應該不怕, 大家都好 friendly. 尋日我暴跌, 或許有人跟我買的最輸大錢, 但都沒有插我. 多謝大家.

    P.S. 都係個句, 有蛛絲馬跡話記私人告知我, 我喜歡聽忠言 :D

    回覆刪除
  22. 達哥(吳孟達式叫法),
    可以睇下山頂洞人blog wo,我覺得山洞入面學到唔少我呢種圖表主導型投機者沒有的解讀市場方法。
    http://sddr2010.blogspot.com/

    回覆刪除
  23. 補充,剛才高手list有小豬,可惜小豬長揸,唔講究離場時間,對我們參考作用不大,所以沒有列出

    回覆刪除
  24. 我暫時有乜研究都會在這裡講出來, 因為我研究未必是準, 講出來如果有人認為不對, 可以同我講, 我當學下野. 因為係投資初手, 所以仲未想收埋 D 野. 但跟我買左股票的人, 如果輸了錢也請不要插我, 因為我是在提供免費資訊, 大家都知道免費無好野架啦 ^=^

    如果我開始秘技自珍時, 可能已進入高手之列, haha~~

    回覆刪除
  25. 有蛛絲馬跡話記私人告知我, 我喜歡聽忠言 :D x100

    回覆刪除
  26. Sam,

    唔駛失望,自己練好啲功夫啦
    如果有一日啲Blog主全部摺埋,咁你點呀?

    回覆刪除
  27. Jazzf: 我有 bookmark 佢個 blog 架! haha, 不過未有時間加在右手邊. 等我得閒一點, 會整理返右手邊個網誌清單. 另外發現加入 Yahoo Blog 的清單好似有點難度.

    回覆刪除
  28. Tonight US statistics:
    21:30 Employment Situation (Nonfarm Payrolls)
    21:30 Employment Situation (Unemployment Rate)
    -b

    回覆刪除
  29. -B: 我依家反而擔心 A 股市場多過美股. 美國失業數據如無意外會好返一些. 美國應該在慢慢復甦緊. 不過幾時又再衰退就未知, 始終歐洲如爆大獲, 美國也不會無事

    回覆刪除
  30. 達人兄, 通脹, 利率走勢, 貨幣政策, 呢三點深入研究會受用無窮, 言盡於此, 哈哈.

    回覆刪除
  31. 另外補充一點,現時全情投入買中國前景的人要注意, 依家美國在玩野, 無論財技和外交策略上, 都正在攻擊中國. 加上歐盟早前堅決不肯承認中國的經濟地位. 所以歐美目前都以中國為敵. 甚至日本都企在歐美那邊.

    經濟上要留意出口業對中國的影響有幾大. 以及外資徹出中國的步速

    回覆刪除
  32. Cash 兄:這是態度問題,不是要答案。
    好了,不再打擾達人兄

    回覆刪除
  33. 睇得多唔同blog反而會影響自己,不過我很喜歡達哥守紀律這一點,明白自己在投機中,達哥加油
    CDROM

    回覆刪除
  34. 各位:聽大家分享獲益良多。仲未食brunch添,遲D再傾過!

    回覆刪除
  35. 達哥,
    我自己是除圖表外,觀念下期權倉位、期指未平倉數目、外匯走勢+睇下炒匯時送的即時數據、新聞,老實講好多時諗法都係估估下,haha~~ =]

    小豬大哥,
    如以後休息完重寫分享時,多寫你對當時局勢上面三點的分享相信,必定引起大量討論啊。

    P.S.最少到時我會怒問問題=]

    回覆刪除
  36. CDROM: 有參考價值的 Blog 就不妨多睇, 其實你會發現有些高手們 (不同的 Blog) 會在同一時期做大致相同的事, 而最終得出的結果, 當然是獲利啦 ^^

    Morpheus 兄: 食大餐 ^^

    Jazzf: 可否不要叫我達哥, 因為我喜歡星爺多 D ^-^

    回覆刪除
  37. 達人兄 ~ 你的名字有"達"字嗎?

    回覆刪除
  38. 達人兄:冇大餐,食粥水「面壁思過」中 ^^

    回覆刪除
  39. Louis: 絕對沒有 "達" 字, 只不過當時作名時, 好興玩太鼓達人. 所以索性叫自己做投資達人, haha~~~

    Morpheus: 我要 「面壁思過」and 潛心修行

    回覆刪除
  40. support 逹人兄
    我都每日睇十個八個blog 啊~ 你的必是其一 ^^

    回覆刪除
  41. 達人sir, 太鼓玩到咩級?

    ted

    回覆刪除
  42. 我黎睇野兼學野gei,同時都喜歡睇達人sir個blog,thx!!

    --YY

    回覆刪除
  43. 我看得出達人Sir有頗強的 Bear Bias,有偏見對操作手是不利的。我的建議是,可以把圖表倒轉來看,或許會有一些新發現。而使用衍生工具有時會做到個倉好大而不太自覺,尤其是當槓桿效果並非線性。一時之間的逆風沒什麼大不了,好的投機手很快就抓住未來的機會把損失的贏回來。加油。

    回覆刪除
  44. 至於小豬Sir所說不公開的「留一手」其實很正常,很多人都是如此。「留一手」的地方,通常在於一些可能太多人使用就會失效的領域,主要是重要的基礎分析方法、或者某些技術指標(尤其是移動平均線)等。

    回覆刪除
  45. Cup Sir,

    關於移動平均線..
    887 的10天移動平均線阻力位是否在1.135?Thanks

    回覆刪除
  46. 桃:十天線從來都不是什麼阻力,五十天線可能是阻力。887的10天EMA是$1.11。

    回覆刪除
  47. 我都SUPPORT達人兄個BLOG,圖文並茂,所寫的,又有P0INT.有問必答(我覺得他是真心回答),做買/賣無私的即時公佈,在股場是長期作戰,勝一次,不用喜,輸一次,又有甚麼大不了呢.所以我每天必看,對我D無知的小股民,得益不小,我大力推薦此BLOG.

    回覆刪除
  48. 達人兄 ~ I full support. :)

    回覆刪除
  49. 小豬SIR 的提示, 會好好留意~~ 謝 小豬SIR~

    也多謝達人兄的無私分享~~

    回覆刪除
  50. Capmo 大大, Cash 兄 ~ 會出擊買貨嗎?

    回覆刪除
  51. I fully 十卜達人哥哥大大


    達人哥哥大大 用真心真意寫網誌,並有問必答.大好人一個.

    回覆刪除
  52. Louis,

    入左小量2689,同時有小量指數淡倉

    回覆刪除
  53. Cash 兄 ~ 我今日買了 2722, 887 :p

    回覆刪除
  54. Goldone兄勁

    增持 平安牛 @0.13 X 100K

    減持 港交所熊 67044 @ 0.172 X 100K

    回覆刪除
  55. 達人哥哥大大 用真心真意寫網誌,並有問必答.大好人一個.

    我昨日巳做了 Day 1 好友~~

    回覆刪除
  56. Capmo 大大, 已做了好友...啦!

    ps. 等我沽出多些防守股. :p

    回覆刪除
  57. 今日 ~ +/- 130 波幅 260 pts

    回覆刪除
  58. 請問達人sir仲有冇 bb
    宜家吾知keep bb 定 cow

    by 志

    回覆刪除
  59. 期指又抽高...星期一又係會開大

    回覆刪除
  60. Thanks Cup Sir.受教了.謝謝
    市場無視所有壞消息,唯有轉方向
    跟cap大大後邊,今天已建倉完畢 Day2好友.今天回一回都未觸及昨天低位,大批空軍撤退,後段上返.放棄做淡,直至所有股票觸及止蝕價.相後之後會有大批散戶接貨.我應該不是第一批接火棒吧-o-

    回覆刪除
  61. Chan Sir 的新文,我對號入了傻豬座了, 唉~~

    回覆刪除
  62. US Pro-Ball Legend Asia Tour 2011 – Macao

    https://www.cotaiticketing.com/VCLTicketing/eventDetail.do?eventCode=nba2011&lang=zh_CN

    ted

    回覆刪除
  63. Pigfarm: 多謝觀看此 Blog

    Ted: 太鼓玩過一排, 仲係初手....

    YY: 多謝觀看此 Blog, 請以來多多留言 ^^

    Cup Sir: 我都發現自己有 bias, 以目前的情形黎睇, 牛熊定義已經分得無咁清, 可以沒有牛三, 也沒熊三. 我設下突破 20000 點入市 OK?

    BlueBird: 太抬舉我了, 我自知自己水平一般, 雖然不算初學者, 但如果其他高手是大學畢業, 我只算是中學畢業吧 ^^, 不過我是盡量有問必答, 講自己的見解, 但要留意我見解出錯機會好高 :D

    花家姐: 大家一家人唔洗客氣, hehe ^^

    Capmo 大大: 你又揮軍進攻了 ^^, 陳 Sir 終於發文

    志: 尋日已全清 BB, 現時要休戰了, 看不通最好休戰. 無謂被市場左一巴右一巴 ^^

    回覆刪除
  64. Ted: 門票好貴哦, 980 蚊都係山頂位, 我仲諗緊睇唔睇......如果 jordan 黎, 我一皮野都睇, 但無 jordan 就....最有睇頭都是 Pippen 同 Rodman 了

    回覆刪除
  65. 謝謝達人 Sir

    by 志

    回覆刪除
  66. 達人兄 ~ 太謙了.

    ps. 我是 kindergarden, 謝謝 ~ 你一路的幫助!:)

    回覆刪除
  67. 達人 Sir 及各大大, 早晨 ^=^

    回覆刪除
  68. 達人 sir 及各大大,

    早晨 !

    回覆刪除
  69. Capmo 大大, Cash 兄, 有目標嗎? :D

    回覆刪除
  70. 各大大早晨!!

    Louis: Capmo 大大應該有不小貨在手 ^^

    我自己策略:仍然維持升穿 20000 點入市, 因為到時週線一浪高於一浪, 而且也做出了突破頭肩底, 已經作出了 double confirm. 無謂再睇淡了. 而由這 19000 - 20000 這個 range, 我暫時沒有計劃參與, 也不排除有 feel 時小注短炒, 但不會太花精神和資金去參與.

    始終今日 A 股又再跌了.

    回覆刪除
  71. 達人 Sir, 早晨~~

    暫沒有目標住了^=^

    馬騮仔逃不過佛祖法眼, 暫巳有7-8成持貨了.~~

    正如 Cup Sir 所言, 我們老散要進要退,
    衹要切實執行, 按下掣便能搞妥了.~~

    回覆刪除
  72. 暫巳有7-8成持貨了 <- Capmo 大大, 強!!

    ps. 等等 ~ 我呀, Capmo 大大.

    回覆刪除
  73. 一些你都有的~~

    2689,你有冇??

    回覆刪除
  74. Capmo 大大, Cash 兄 會買 148 嗎?

    回覆刪除
  75. 都係等等先
    2722都ok呀
    不過2689 TA最好

    回覆刪除
  76. capmo大大,

    148 最早巳買番.~~ 拜服中

    回覆刪除
  77. 148 最早巳買番.~~ 拜服中 x 100

    ps. 我剛買 at 23 :?

    回覆刪除
  78. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  79. Cash 兄 勁+強(拜服中) x100

    ps. 你們都 ~ 強強, 只有我..弱! :?

    我都想変強.

    回覆刪除
  80. 又 Day high 買了 148...啦!!

    回覆刪除
  81. capmo大大,

    強咩呀,257入左好小咋,又無再加注

    回覆刪除
  82. Louis,

    依家22.70, 3毫啫,低啲再加囉

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。