2011年12月20日星期二

要碰壁才知道正確方向

今天北韓領袖金正日去世,一度令亞洲的地緣風險升溫,南韓股市一度大跌 4%,國內股市都一度再急跌 2.5%,恒指最低曾跌四百餘點,下午跌幅以收窄至只跌 215 點,再一次險守 18000 點關口。

今早沽出 A50牛證 (68044) 止蝕 @0.172   (蝕 14%),因為國內至昨天反彈過後,極短線的超賣程度暫時舒緩,有可能會再跌深一點才反彈,加上今天很忙沒空看大市,於是先沽出牛證。但從下午走勢看來,是筆者多慮了。國內股市今天雖然要跌,但也從低位反彈了很多。

今天組合回報 +0.26%,恒指變幅 -1.18%。目前 YTD -10.34%,恒指同期變幅 -21.30%。今天組合受惠重倉的新奧能源 (2688) 急彈,幸可保住正回報。

今天的 "過路人" 在各 Blog 中的留言引來討論,他的留言筆者已在留言區作簡單的回應。在此只簡單交代一下,筆者一直都自認是股海中的 "中學生",所以犯錯是好正常的事。至於其他高手,甚至連股神巴菲特都會犯錯,因為人始終不是神,沒有預知能力。所有投資高手都是從錯誤中學習,從蝕錢之中練出好武功的。

尤其是我們技術分折,買錯股是再正常不過的事,所以在買股之前需要先設下止蝕位,即未買之前已預了自己有可能會犯錯。由於我們沒有水晶球,所以我們要在交易中尋找方向,一段時期如買股做好,卻頻頻需要止蝕,有可能整個大市的方向已經開始向下。碰幾次壁自然可以知道方向。

筆者一直覺得高手和低手的分別,不是在於高手不會犯錯,而是當操作不順時,高手能及時知道方向可能有錯,能及早修正方向。而投資股票長年蝕錢的人,卻大多數是一旦犯錯就死牛,短炒變長渣,又或者越錯越要溝貨,以至越蝕越多,又死不認錯的人。

打個比喻股海就是一座大迷宮,最初是沒有人知道正確的路線,所以參與者四處碰壁是正常不過的事。但成功的人在碰壁時,能用心記住錯的路線,碰多幾次壁就能漸漸找出正確的路。而更多的人就算碰壁,心態上都是 "一夠雲",沒有用心記之餘,連自己行緊邊條路都分不清,這樣一定會在股海迷路,一迷可能迷足數十年。

-----------------------------------------------------------------------------------------


至於筆者為何一日之內買入三注新奧能源 (2688),因為筆者早前在吃早餐時看新聞,留意到中國燃氣的收購事件,其後看見 You Sir 買入,引起筆者的興趣,於是去研究一下新奧的股價圖,初步看有一定的值博率,於是先買一注,其後再深入研究下去,發覺值博率奇高 (我自己認為),於是想再加注,但股價的跌幅卻大為窄,竟然是越買越高。

不過表面看上去筆者好似太過進取,事實是買入三注後,新奧能源 (2688) 的持股只佔組合的 10% 左右,其實又不是太過進取吧!有很多高手的單一持股都超過 10%。

另外筆者一早已提過,自己是不會不做功課,而盲目跟人給的 number 去買股。但寫 Blog 作交流有一個好處,就是有些平日無留意的股票,看見高手網友買入,有時會引起筆者的興趣,從而去研究這隻股票,有時會發現到 "好嘢"。

正如這一次,筆者從前甚少留意新奧能源 (2688),但經 You Sir 買入引起筆者的興趣,於是走去研究,結果發現應該是寶,於是買入。這和跟人 number 買股有很大分別,筆者自己是有做功課的 ^^。

另外買入一隻股票和沽出股票,是對是錯永遠都是事後才知的。世事無絕對,股海中沒有 100% 把握的勝仗。尤其是我們這些投機者,如果有 6 成把握已經可以小注去馬,有 7 成以上把握已經十分不錯,這是值博率問題。最緊要是犯錯了不會輸身家。

追求絕對回報是正確的,但要看一個投資者的成績,筆者認為最少要看三年,最好看五年,看這幾年內他的年複合增長。如果單單以一年的負回報 (尤其是恒指大跌之年),就斷定一個人的投資功力不行,我認為絕對不客觀。

當然我要求自己負回報不可超過 20% (最好 keep 在 15% 之內),否則想在之後追回,就有很大的難度。

96 則留言:

  1. No.1 搞搞擦

    另外筆者一早已提過,自己是不會不做功課,而盲目跟人給的 number 去買股。但寫 Blog 作交流有一個好處,就是有些平日無留意的股票,看見高手網友買入,有時會引起筆者的興趣,從而去研究這隻股票,有時會發現到 "好嘢"。(拜服中)

    這才是上來交流的收獲, 唔會咁唔尊重自己的血汗吧 ^=^

    回覆刪除
  2. 我認為其實每天肯花時間認真看完各大 Blog 的文章, 已經是做功課的一種. 否則胡亂要 number 的, 只需打開每天報紙及財經雜誌都有一大堆, 不用花時間上來 Blog 度找吧 ^^

    回覆刪除
  3. 3998 followed pig sir
    U are copy cat

    回覆刪除
  4. 另外筆者一早已提過,自己是不會不做功課,而盲目跟人給的 number 去買股。但寫 Blog 作交流有一個好處,就是有些平日無留意的股票,看見高手網友買入,有時會引起筆者的興趣,從而去研究這隻股票,有時會發現到 "好嘢"。...十卜達人 Sir
    -b

    回覆刪除
  5. 達人兄,明白你覺得阿爺熊三的諗法了=]

    題外話:
    我成日都唔明白點解D人咁鐘意關注人地BLOG主回報幾多,有炒過股既朋友都應該知道炒股還包括了EQ,AQ,唔少人係講野有POINT但炒起上黎就非常唔掂。

    以我當讀者的角度看blog的時候,會想選擇睇一個專家中的輸家,也不要看一個無point的贏家。

    事實上令我學得最多野、最能刺激思維的BLOG,(我師傅的、偉哥的、山頂洞人的),根本連回報多少都從沒有記錄過。

    係另一個角度睇,
    我又覺得唔少人睇BLOG除左你上面講既野之外,
    我相信有部份人睇BLOG係為了舒緩投機壓力的,
    例如持股後蟹了發現某BLOG主都蟹緊就會覺得安心D,
    又或者留言問一句點睇某股等人精神上支持下,(呢點我諗最多人係咁,因為我試過係3日內比同1個人問同1隻股,我個自制指標支持位係邊幾次,我諗佢根本問完二秒後已唔記得,只係想當下安心D持股。)
    另外當然都有D人就係想睇到BLOG主PK,希望唔使i"ll always仆alone la=]

    回覆刪除
  6. P.S.我立場是同意過路人係有心人來的,我都想比唔同既有心人串多D,因為自己從自己的投機操作中找錯處通常都有盲點。

    回覆刪除
  7. 達人Sir 及各大大,早晨 ^=^

    回覆刪除
  8. 大笨象滙控( 005)有難!滙控昨日沽空佔成交比例達到 49.4%,為 2000年有紀錄以來的最高水平,淡友已部署瘋狂轟炸滙控,加上過往 10年聖誕買滙控,其實難有錢贏。投資者是時候改口為「買滙豐,窮到燶」了

    回覆刪除
  9. http://hk.apple.nextmedia.com/template/apple/art_main.php?iss_id=20111220&sec_id=15307&subsec_id=15320&art_id=15908426

    回覆刪除
  10. 大家認為淡友會被挾嗎?

    回覆刪除
  11. 利豐零售每股 2.7元購漢登 448

    回覆刪除
  12. 448一沽即停、一停即爆,我今個月真係燈到無朋友。

    回覆刪除
  13. 達人SIR認為一名新手起手既本應該大約有幾多?
    好似好少聽達人SIR講自己點起手
    希望達人SIR分享下

    回覆刪除
  14. 匿名兄: 小豬 Sir 買了 3998 幾世耐喇 wor, 我依家先買都係 copy?

    Pigsfarm: ^=^

    B: 多謝十仆 ^=^

    Jazzf: 我都同意有些人睇 Blog 是為了安心, 事實我自己有時都係, 有時做錯了決定蝕了錢, 但睇其他高手都同樣中招的話, 我自我安慰可以話非戰之罪, 自己都安心 D ^=^

    各大大早晨!今日澳門回歸日放假 ^=^

    Louis 兄: 5 仔真係幾唔掂

    Jazzf: 隻 448 真係...依 D 野無人估到既 :D

    回覆刪除
  15. 匿名兄: 我初學時起本係十皮, 第一年賺了 8千元, 其後一直學習中, 到 07年頭開始加大本錢, 因為認為大時代來臨了 (其實當時還未攪清係牛三)

    我覺得本金至少有五萬好一點, 最好上到十萬, 如果再加本, 則要自問有時間做好功課才加. 否則把資金分散在定期存款或其他外匯上會好一點

    回覆刪除
  16. 375 收 2元一股 (from 448)....當然要升

    回覆刪除
  17. 多謝達人SIR分享自己經歷
    咁學習方面除左睇達人SIR個BLOG
    有D咩建議?

    回覆刪除
  18. 平心而論,達人及YOU的意見較可取,CUP及死豬的見解不理也罷,特別是後者。

    回覆刪除
  19. 金蝶國際咩事?日日大跌?公司回購起不了作用!

    回覆刪除
  20. 同意, 死豬的見解是垃圾, 不看也罷. 達人和YOU才是真正的高手.

    回覆刪除
  21. 小豬好有風度值得一讚!

    回覆刪除
  22. 達人 Sir 又可在鋼管起舞了.(拜服中)

    回覆刪除
  23. 達人Sir 及各大大,早晨 ^=^

    回覆刪除
  24. 達人sir 及各大大,

    早晨!

    回覆刪除
  25. 達人兄, Capmo 大大, Cash 兄 及各大大,早晨 :)

    回覆刪除
  26. 各大大早晨!昨天放假全日 family day, 都沒有看大市, 今天好似升得唔錯, 不過下午我也要和老婆行街睇戲食飯, 所以....完全 "假期 mode" ^-^

    回覆刪除
  27. 匿名兄: 有機會我再分享一下我初入股海時的學習過程, 建議你多看 Cup Sir (市場提款), You Sir (You will never walk alone), 小豬, Goldone 等的 Blog.

    其他也有不少好 Blog, 全部我都放在右手邊 ^^

    小豬: 佢話死豬, 唔係話你 wor, 你係小豬..haha~~

    Capmo 大大: 我開始跳鋼管舞 ^^, 不過自己做功課不夠勤, 其實可以更早一點發現此股, 以更好價買入

    Cash: 316 好似係板塊中最強...

    回覆刪除
  28. 好在昨日同今早食左隻2318,袋下先.
    今日都食D為先~~

    回覆刪除
  29. Capmo: 平保又發債, 咁得錢洗?

    Louis: 希望隻舞唔洗露點 ^^'''

    買入創科 669 @7.81

    回覆刪除
  30. 669 今日至爆..... :?

    我平手出左.... ~ at 7.2x 啦!

    回覆刪除
  31. 投資達人: 睇我冇用, 我都已經唔寫, 又幾乎日日冇買賣, 實悶爆人啦.

    回覆刪除
  32. Louis: 669 我昅左好耐, 今日突破悶位買入, 我近排認為炒美國復甦好炒過中國概念

    小豬: 如果佢未睇過你個 Blog, 依家開始由你舊文開始睇都有排睇啦

    回覆刪除
  33. 頂, set 左 250天線買 金沙1928 短炒一轉, 點知尋日無睇市錯過了, 今日爆了 :(

    回覆刪除
  34. 投資達人: 你諗下連超級高手"過路人"都只有心機睇大家最新數星期文章就可以下結論, 一個新手係好難去由頭睇到尾, 更何況沒有真正碰過釘的人係唔會對我理論有興趣, 哈哈.

    回覆刪除
  35. 小豬 ~ 我有興趣 ....日日碰釘中 :p

    回覆刪除
  36. 小豬: 但如果係投資新手, 係無可能未試過碰釘架 wor, 我自己的方法係, 每發現一個值得睇的投資 Blog, 我有空都會慢慢重溫他的舊文, 發現有值得學習的文章時 (我多數對投資心態以及技術分析的方法有興趣, 而唔係對某 number 的分析), 我會 print 出來, file 起佢第日可以睇返.

    回覆刪除
  37. 投資達人: 話明係新手, 即係碰釘都覺得自己的方法理論心態還是長期可行, 某某大師20年經驗都一樣表現如新手, 你明啦.

    回覆刪除
  38. Followed pig to buy 3998
    Followed you to buy 1938 & 669
    Good follower

    回覆刪除
  39. 達人兄,

    你地尋日個大巡遊好正,政府肯洗錢真好

    回覆刪除
  40. 達人Sir 及各大大,早晨 ^=^

    回覆刪除
  41. Cash 兄: 你黎左睇?政府年年派錢, 所以無人話賭業霸權 ^=^

    各位早晨!已進入放假 mode, 依兩日懶無出文 ^^'''

    回覆刪除
  42. Capmo 大大, Cash 兄 ~ 早晨 :P

    回覆刪除
  43. Louis 兄早晨 ^=^

    達人Sir 食完可收爐了~~

    回覆刪除
  44. 達人sir, capmo, Louis大大,

    早晨 !

    達人sir,

    係响電視睇咋,好熱鬧

    回覆刪除
  45. 669 燈神買左冇運行 大家快散水

    回覆刪除
  46. 達人兄&各大大早晨^.^
    Candy

    回覆刪除
  47. Capmo: Goldone 真係食完收爐, 我係重傷中暫小休療傷 T_T

    Cash: yes, 政府大把錢 ^=^

    Candy: 早晨

    減持第一注 新奧能源(2688)@24.5 (獲利 8%), 其他持貨放長少少

    回覆刪除
  48. 我係重傷中... x 100

    ps. Congr. 新奧能源(2688)@24.5 (獲利 8%)

    回覆刪除
  49. 我前日同昨日都食左半2688, 有D補身 (拜服中)

    回覆刪除
  50. Capmo 大大, ~ 日日都強! :)

    回覆刪除
  51. Louis: 本來想放長一點, 但要嚴控自己的持倉不可超過, 近日買了 1938 和 669, 於是先沽一注 2688 套現.

    Capmo: 鮑魚補身 ^=^

    回覆刪除
  52. 喊那日唔敢講, 不過昨早真減了些貨,
    平心過渡~~

    回覆刪除
  53. Capmo 大大, 日日都鮑魚補身 :)

    回覆刪除
  54. Pangsiu: 燈神買股輸係應該, 賺當 Bonus, 無壓力 ^=^

    回覆刪除
  55. 相識係于緣,相知係于誠,願達人SIR及各blog友聖誕平安!

    回覆刪除
  56. 小注買入 黃金 PUT (10124) @0.107

    回覆刪除
  57. Sunny Sir 好耐無蒲頭, 在美國開心嘛? ^=^

    回覆刪除
  58. 壓勿鬼力, 最後睇邊個有褲著才至真 ^=^

    回覆刪除
  59. Capmo 大大: 就算最終輸, 我都會輸剩條底褲, 我唔慣全裸 ^^''''

    回覆刪除
  60. Sunny Sir 好耐無蒲頭, 在美國開心嘛? x 2

    回覆刪除
  61. Sunny 哥 ~ 祝 美國開心, 聖誕平安

    回覆刪除
  62. 同燈神對戰,買入700牛69577@0.265,等食聖誕大餐。

    回覆刪除
  63. Capmo: 發現我的持股已超過 20%, 所以小注買兩隻 BB 對沖. 黃金走勢都好熊, 本來想買 2823 或 2318 BB, 但又驚國內突然夾升, 因為都幾超賣. 小注開隻 700BB 試試.

    大盤強就一定唔叫強架喇, 弱又弱唔晒, 成交低迷之下, 唔知會唔會臨過年突然黎一次勁插, 對沖小小買個安心

    回覆刪除
  64. 最近公司事忙,以致埋頭在工作中零買賣,所以想不到可以留什麼言. 但佳節快到, 浮上水面祝大學聖誕節快樂~

    回覆刪除
  65. 達人兄,有無睇美國傳奇球星啊?

    聖誕快樂 =]

    回覆刪除
  66. 祝 達人兄, 大家聖誕快樂及新年進步.

    回覆刪除
  67. Jazzf: 我無睇, 攞唔到免費門票 T_T 正式買門票又太貴

    Tak: 聖誕快樂, 終於開了 account, hehe ^^

    回覆刪除
  68. 達人兄, account 开左一段日子, 只用手寫板,
    又慢 又 笨頭笨腦, 不懂表達。 :)

    回覆刪除
  69. 達人兄,不看也不算大損失。洛文"HEA"到令人眼火爆。
    達人兄及各佔聖誕快樂.
    FAI

    回覆刪除
  70. 祝投資達人和各位大大
    聖誕快樂,身體健康,新年進步!!^0^

    回覆刪除
  71. 祝達人兄&各卜友
    聖誕快樂, 新年大賺

    回覆刪除
  72. FAI: 你都有去睇?個班野預左係好 hea, 我睇我朋友影 D 相, Penny Hardaway 超肥, 有肚腩 :D

    不過好似洛文即場派波衫同波鞋

    Chanel: 聖誕快樂!

    AhFai: 希望來年大家都大賺啦 ^^

    回覆刪除
  73. 2011年12月23日新報.翻本兄弟 投資版

    買中國龍工 賀港股牛一誕生
    環顧坊間財演及行家,無有夠膽提出「此時港股有點似牛市一期」,白戶再三觀察埋昨日中港股市走勢,就更加堅信有此可能性。白戶昨獲Q仔.黎則奮請客,到灣仔一家留上火煱店食晚飯。席間不忘跟小米談波馬,及跟許文昌、江小魚.黃星、施老師.施仁醒,阿Nick鄧澤堂,潘碧雲和李小茵等,探討經濟前景,近期股海炒股心得和技巧等。席間施老師再三提醒白戶有關中國燃氣(0384)獲新奧能源(2688)與中石化(0386)提出「團購」(全購)一事拆局,聽得白戶津津樂道。最令白戶佩服的,就是施老師大膽逆坊間財演意見,指出美匯近期升穿80,隨時出現見頂,轉勢向下行情。跟他交談過後,白戶此刻更改變了對港股後市看法,就是「港股牛市早已經誕生」。各位戰友,絕不用善慕白戶能跟施老師等討教炒股技巧,提昇自身戰鬥力。各位只要在每天港股交易時段,收聽DBC http://www.dbc.hk/ 數碼3台《大錢台》之「大錢好世界」節目,他們不止較諸一般電台,獨到精闢報導市況外,更不時無私公開測市和炒股心法予聽眾,免費全免,唔聽就真係走寶。

    相對部份電台,近日在交易時段多次提出「成交欠奉」、「股市乏善足」、「講到無嘢講」、「及早離場等」晦氣說話。白戶認為,此等主持明顯「考牌肥老」。還記得白戶早已說港股正值「蜜月期」,懂得選股不愁沒炒作,最怕的只是前期在熊市時期「輸得太多」,此刻無錢翻本。以昨天為例,白戶在本專欄和朝早十點十五分在數碼3台的「白戶無老點」環節,推介永利澳門(1128),結果昨日永利澳門昨日收18.70元逆市升近1%,認真無老點。在節目中,白戶即市為永利診股,斷定此股短期「許升不許跌」。原因是昨天港股裂口低開,多隻權重股錄得跌幅,一眾濛賭股也不能幸免,唯獨永利澳門先高開低走,在不到早上十點時已幾近收復失地,即市不斷在18.50至18.60元打躉,臨收盤前出現「車震」後,最終以接近全日高位收盤。如此走勢,幕後明顯露底,急於收貨。所以不忘叫聽眾在18.60元左右吸納該股。,白戶建議止蝕位可提昇至18.30元,目標不變。

    近期想提及「牛市一期」一詞,原產自「杜氏理論」。據杜瓊斯所言,牛市一般可分作三期。其中牛市第一期通常是在市場最悲觀的情形下出現,當時投資者對市場已經完全心灰意冷,他們不計成本拋出所有的股票,準備離開市場,這才是真正的入貨良機。所以有遠見的投資者,雖然看見整體經濟仍然處於不景氣的階段,利淡的經濟消息接踵而來,但已感到市場正處於黎明前最黑暗的時刻,情況即將會有改變。於是他們開始有耐性地限價買入,市場的交投漸漸出現改變的徵兆,成交當時雖然還十分低沉,但在回升時已見有微量的增加。經過一段時間的低徊,到大部分股票從弱者流向強者手上之後,熊市便真正宣告死亡,另一次漫長的升市亦屆開步了。看畢之後,部份作戰經驗淺的戰友,會否不能承認,他們正是杜瓊斯和白戶眼中,「沒有遠見」的投資者?為祝賀港股牛一誕生,加上出年為龍年。白戶想起舊愛中國龍工(3339),此股近日在2.56水平收集,昨收2.63元〝已屆反彈時,建議止蝕定2.46元,目標2.9元

    梁永祥,外號:白戶則道
    群益證券(香港)有限公司 高級營業經理
    證監會持牌人,文中意見只屬筆者個人意見
    筆者和其客戶或持有文中提及的相關資產

    http://www.facebook.com/terry.hsi

    回覆刪除
  74. 買龍工貢仆街的股等於自殺
    小豬仔

    回覆刪除
  75. Hi 達人兄 & 各位大大,

    祝聖誕快樂, 新年進步!! ^^

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。